وزیر کشور تاکید کرد: ما مردم ایران خود را از یکدیگر جدا نمی‌دانیم، ما کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستیم. همه ما با صلابت از ایران عزیزمان دفاع خواهیم کرد و برای سربلندی این ملت و کشور در سالهای آتی جشن های بزرگتری خواهیم گرفت.

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر رحمانی فضلی در جشن هفته وحدت که در سنندج برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از توفیق حضور در جمع مردم خوب کردستان در جشن میلاد پیامبر نور، رحمت و مهربانی، گفت: کردستان و کردها در تاریخ ایران ماندگار و جاودانه هستند.

وی افزود: فرهنگ و ادب، سنتها و رسوم، عادات و اخلاق، اعتقادات و ایمان، پرکاری و تلاش، نشاط و شادابی از ویژگیهای مردم خوب استان کردستان است.

وزیر کشور تاکید کرد: بخش اعظمی از امنیت کشورمان را مدیون مردم استان کردستان هستیم.

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نامگذاری هفته وحدت، همواره یادآور همدلی، همکاری و همراهی همه مردم برای ایران عزیز اسلامی است، عنوان کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که ان شاءا... قدردان ملت خوب و شریف باشیم.

وزیر کشور ضمن یادکردن از کسانی که در راه انقلاب، اسلام، امنیت و ایران فداکاری کردند و جانشان را تقدیم ایران کردند، گفت: شهدا مشاهیر اصلی ما در کنار مشاهیر فرهنگ، هنر، ادبیات، علم و شعر هستند که این شهدا در دامن آن محیط فرهنگی متاثر از مشاهیر پرورش یافته اند.

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ مشاهیر کرد در سال جاری گفت: ثابت کردید که این مردم از پشتوانه قوی در حوزه های فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی، هنری و علمی برخوردار است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: راه سربلندی بیشتر، راه توسعه و پیشرفت و راه ماندگاری و جاودانگی کردستان در این است که پیوند فرهنگ مردم کردستان را با فرهنگ ملی ایران، ناگسستنی تر و تاثیرگذاری این فرهنگ در فرهنگ ملی را هر روز بیشتر کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مردم ایران از چگونگی صلابت، اصالت، صافی و صداقت و صمیمیت و تاثیرگذاری و نفوذ فرهنگ مرد کرد مطلع باشند، یقینا کرد و کردستان در فرهنگ ایرانی جایگاه والاتر و بالاتری خواهد داشت. 

وزیر کشور تاکید کرد: ما مردم ایران خود را از یکدیگر جدا نمی‌دانیم، ما کثرت در وحدت و وحدت در کثرت هستیم. همه ما با صلابت از ایران عزیزمان دفاع خواهیم کرد و برای سربلندی این ملت و کشور در سالهای آتی جشن های بزرگتری خواهیم گرفت.

دکتر رحمانی فضلی در ادامه با بیان چند جمله به زبان کرمانجی گفت: کرد، کردستان، کرمانجی، ایلامی، خراسانی، کرمانشاهی، شیعه و سنی فرقی ندارد، همه ما ایرانی و موحد و همه ما دلباخته آموزهای اصیل و اخلاقی اسلام هستیم.

رئیس شورای امنیت کشور، هفتە وحدت را یادآور همبستگی و همدلی مردم ایران دانست و گفت: مردم ایران از هر قوم و مذهبی برابرند و همە با تمام وجود و با صلابت از ایران دفاع می‌کنند.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: انشاالله خداوند توفیق دهد همه بتوانیم پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را در قله های رفیع دنیا به اهتزاز درآوریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.