به گزارش ایرنا، سردارغلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در یادواره شهدای شهرستان فریدن افزود: انقلاب با تکیه بر قدرت مردم همچنان پیشتاز و پیشرو است.
به گفته وی حتی ظهور نظریه های جدید قدرت نتوانست خاصیت و ارزش انقلاب را تغییر دهد و این گونه شد که اندیشمندان هر چه بیشتر تحقیق و مطالعه کردند بیشتر در شناخت انقلاب عاجز ماندند و همه برنامه ریزی های آنان شکست خورد.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه کامل ترین نظریه ولایت فقیه در 200 سال گذشته توسط امام راحل ارائه شد، افزود: هنگامی که از ایشان سوال شد چگونه این مبارزه به ثمر نشست امام در پاسخ فرمودند فکر تشکیل جمهوری اسلامی را حتی در خواب هم نمی دیدم.
سردار سلیمانی تصریح کرد : این سخن امام خمینی (ره) به این معناست که جمهوری اسلامی از سوی خداوند متعال به ملت ایران ارزانی شده است.
به گفته وی انقلاب یک اتفاق بزرگ رقم زد که بر اساس محاسبات مادی قابل درک نیست.
سردار سلیمانی تصریح کرد: انقلاب در کشوری به وقوع پیوست که به اذعان گزارش های سازمان اطلاعاتی بیگانگان، در آن روزها جزیره امن ثبات نام گرفته بود.
وی تصریح کرد : انقلاب همواره بر اساس تشیع و مکتب عاشورا مبارزه بی امان با استکبار، ظلم و زورگویی را دنبال نموده است.
سردار سلیمانی با مروری بر وقایع انقلاب، افزود: بنی صدر در زمان ریاست جمهوری که مقارن با جنگ تحمیلی بود چهار عملیات برنامه ریزی کرد اما در هیچکدام نتوانست حتی یک وجب از خاک اشغال شده کشور را آزاد کند.
وی ادامه داد : از زمان آغاز فرماندهی کل قوا در قالب عملیات مختلف فقط در طول 9 ماه همه قسمت های اشغال شده خاک کشور آزاد شد و ارتش عراق از هم پاشید اما باز هم جهان متحد شد که ارتش عراق را علیه کشورمان تجهیز کرده و سامان دهد.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه در پیروزی های آتی به مدت 6 سال عراق در خاک خود تحریم بود، افزود: زمانی که فاو توسط ایران فتح شد آمریکایی ها تصمیم گرفتند علیه متحد خود یعنی عراق جنگ راه بیندازند.
به گفته سردار سلیمانی این پیروزی ها از برکت خون شهداست.
وی افزود: در حالی که سران کشور در شرایط حساس جنگ، اوضاع را بحرانی تلقی می کنند و برای مدیریت آن اتاق فکر تشکیل می دهند امام راحل در آرامش کامل می گوید' دزدی آمده و سنگی انداخته است و در رفته' و با این تعبیر قدرت لایزال الهی و اطمینان حاصل از آن را یادآور شدند.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: ملت ایران چنان سیلی به ابرقدرت ها خواهد زد که نتواند از جایش بلند شود.
وی به عبارت 'محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر' اشاره کرد و افزود: از این عبارت اینچنین برداشت می شود که انقلاب در سایه مکتب امام حسین(ع) مفهوم قدرت را دگرگون کرده است.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: انقلاب ایران با دست خالی در برابر آن رژیمی که مخوف ترین دستگاه اطلاعاتی را در اختیار داشت و همه دنیا حمایتش می کرد به پیروزی مقتدرانه رسید.
سلیمانی با بیان اینکه افتخار به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب دلایل زیادی دارد، افزود: پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب در همه بخش ها مشخص است و بر کسی پوشیده نیست.
به گفته وی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب، تشکیل جمهوری اسلامی و ارائه الگوی جدید حکومت اسلامی در دنیا بود.
وی ملت ایران را ماهی شناور در دریای پر تلاطم و وسیع انقلاب توصیف کرد و افزود: در زمان حاضر الگوی جمهوری اسلامی مردم سالاری است که الگوهای غربی را به چالش کشیده است.
سردار سلیمانی گفت: نه تنها جهان اسلام از انقلاب اسلامی متاثر شد بلکه در دنیای غرب شاهد شکل گیری الگوهای کوچک از انقلاب و نظام هستیم.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و نظام فعلی را امام امت ابداع و برنامه ریزی کرده و به مردم سپرده است، افزود: 98 درصد از مردم بدون حتی بک کلمه اضافه تر به 'جمهوری اسلامی' رای دادند.
وی افزود: درهیچ صحنه ای آمریکایی ها، اروپایی ها و دشمنان نتوانستند بر انقلاب و کشور فائق شوند.
سلیمانی با بیان اینکه قاطبه شهدای ما نیروها و توده های مردمی بودند، افزود: حدود 20 هزار نفر از 23 هزار و 500 شهید اصفهان را اقشار مردمی تشکیل داده است.
به گفته وی ایران اکنون ششمین قدرت نظامی دنیا است.
سردار سلیمانی اضافه کرد : اکنون همه کشورها از ما الگو گرفته اند و امنیت ملی ما بر مدار فداکاری مردم است.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با طرح این سوال که چرا تحمل مشکلات و سختی ها برای مردم آسان نیست، افزود: در تبیین چرایی این مشکلات باید به مکتب امام و راهی که برایمان ترسیم کرده بود برگردیم چرا که رانت ، تزویر، غارت و اختلاس در اندیشه امام جایی نداشته است.
سلیمانی دلیل بروز بن بست های فعلی را در این دانست که نسخه توسعه کشور از سوی دیگران به ما القا شده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب رشد محرومیت، توزیع غلط ثروت، دزدی و بی نظمی اقتصادی را به دنبال داشته است.
سردار سلیمانی با بیان اینکه برای رسیدن به اقتصاد پویا هر چیزی اعم از نیروی کار، نخبه، انرژی، مرز زمینی و دریایی که لازم است داریم، افزود: تنها چیزی که لازم داریم بازگشت به منطق جمهوری اسلامی و شاخصه های انقلاب است.
به گفته وی ثمره رویش های فرهنگی، سیاسی و امنیتی انقلاب اسلامی درخشان است اما در برخی زمینه ها از جمله شیوه بانکداری کنونی در کشور نیازمند بازنگری هستیم.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: در طول سال های پس از انقلاب به رهنمود های ولایت فقیه بی توجهی شده که وضع اقتصاد اینگونه رقم خورده است.
سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را تغییر داد، افزود: کجا را سراغ داریم که اروپایی ها و آمریکایی ها به ملتی کمک کردند، جز اینکه هر جایی پا گذاشتند غارت و جنگ راه انداختند.
وی گفت: تمام برکات و دستاوردهای انقلاب مرهون فداکاری شهیدان است از این رو زنده نگه داشتن یاد و پاسداشت شهدا مهم ترین وظیفه نسل های امروز است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن شهدا را دایره المعارفی از اخلاق حسنه، بصیرت، شجاعت و فداکاری دانست و افزود: دلیل درخشش شهدا و جاودانگی نام آنان در منطق شهداست.
سرهنگ سید فضل الله بهرامی افزود: با توجه به رشادت ها و فداکاری های شهدای گرانقدر، تکریم خانواده های آنان ضروری است چرا که ما هر چه داریم از شهدا و خون جوشان آنان است.
به گزارش ایرنا، مقارن با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ، یادواره 224 شهید شهرستان فریدن و گرامیداشت 6 شهیدطلبه و روحانی این منطقه، پیش از ظهر امروز در سالن کانون جوانان سپاه این شهرستان برگزار شد که با استقبال پرشور و کم نظیر مردم و مسوولان همراه بود.
شماری از خانواده های معظم شهدا از جمله خانواده شهید مدافع حرم فریدن، حسن احمدی به عنوان مهمان ویژه در این آیین حضور داشتند.
اجرای سرود و نمایش مدافعان حرم از دیگر برنامه های این یادواره بود.
در حاشیه این آیین نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب پذیرای علاقه مندان بود.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.