به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان روز یکشنبه در مراسم «همایش مصباح الهدی» امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت افزود: انقلاب اسلامی ایران با وجود آنکه در برابر تحریم‌های مختلف قرار دارد ولی در سایه وحدت شیعه و سنی همچنان محکم و پایدار در برابر زورمداران ایستاده است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در پیام خود دو کلمه «اسلام» و «دین» را آورده است افزود: مخاطب پیام امام حسین (ع) تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی است.

وی به اعتقاد و باور راسخ بزرگان و خلفای اهل سنت به امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: امام شافعی می‌گوید " مصیبت امام حسین (ع) خواب را از چشمان من ربود و موهای مرا سپید کرد و اشکم را برای همیشه جاری کرده است".

وی اظهار داشت: شیعه و سنی هر دو برای امام حسین (ع) حرمت قایل بوده و بر او عشق می‌ورزند و هر دو  بر این اعتقاد دارند که سیدالشهدا(ع) در لحظاتی که به فرزندانش نیاز داشت تمامی آنها را در راه اسلام و خدا انفاق کرد.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی کشور ادامه داد: امروز باید تاریخ عاشورا و قیام امام حسین (ع) عبرتی برای ما جهت مبارزه با ظلم و بصیرتی برای آیندگان جهت مقابله با زورگویان باشد.

حجت‌الاسلام لطفیان اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) است چنانکه اسرائیلی‌ها اظهار کردند "ما تصور نمی‌کردیم پیرمردی با دست‌های لرزان از تپه‌های خاکستر کوه آتشفشان درست کند. "

وی با بیان اینکه امام راحل همان کاری را کرد که امام حسین (ع) با سپاه اندک خود کرده و به مبارزه با یزید پرداخت اظهار داشت: امروز در هر نقطه جهان ظلم و ستمی بر علیه مردمی مظلوم روی می‌دهد تنها کشوری که به دفاع بر می‌خیزد جمهوری اسلامی ایران است که به تبعیت از مولایش عمل می‌کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به اسلام گفت: امروز شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به عنوان اسلام بدلی، بخشی از جامعه را به خود مشغول کرده است لذا آگاهی و هوشیاری و همدلی شیعه و سنی واقعی می‌تواند این فتنه‌ها را خنثی کند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش گفت: اهل بیت (ع) محور وحدت مسلمانان هستند و همه مسلمانان نسبت به آنها ارادت دارند.

حجتالاسلام سیدمهدی قریشی به دیگر محورهای وحدت مسلمانان اشاره کرد و ادامه داد: دشمنی با دشمنان امام حسین (ع) نیز از محورهای وحدت است همانگونه که آمریکا و اسرائیل دشمن مشترک مسلمانان هستند و توسط مسلمانان دشمن شمرده میشوند.

وی با بیان اینکه گریه بر سیدالشهدا (ع) از محورهای وحدت امت اسلام است افزود: زیارت مرقد مطهر آن حضرت نیز از محورهای وحدت است و اتحاد و همدلی مسلمانان را افزون‌تر می‌کند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی نیز در این همایش اظهار داشت: امام حسین (ع) از مشترکات عالم اسلام است.

حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر افزود: امام حسین (ع) یکی از زیباترین تربیت یافتگان مکتب اسلام است چنانکه وقتی یکی از علمای شیعه به دیدار پاپ اعظم در واتیکان می‌رود پاپ اظهار می‌دارد اگر ما صاحب ظرفیت بزرگی بنام امام حسین (ع) بودیم جمعیت عظیمی را مسیحی می‌کردیم.

وی با بیان اینکه مودت اهل بیت (ع) از جمله مشترکات دینی ما مسلمانان محسوب می‌شود اظهار داشت: وحدت و برادری علمای شیعه و سنی همواره موجب سربلندی ایران اسلامی و افتخار و خرسندی جامعه روحانیت است زیرا دشمنان از این راه نمی‌توانند کمترین خدشه‌ای وارد کنند.
همایش مصباح الهدی امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت با حضور علمای اهل تسنن و تشیع برگزار شد.

۸۱۳۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.