حسین نیرویار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره فوتبال نونهالان زیر ۱۲ سال شهرهای آذربایجان‌غربی با هدف انتخاب استعدادهای برتر این رشته در چهار شهر ماکو، خوی، مهاباد و میاندوآب با حضور بیش از ۲۰۰ فوتبالیست برگزار شد.

وی ادامه داد: نفرات شرکت‌کننده شهرهای جنوب و شمال استان بر اساس قوانین روز فیفا و توسط استعدادیاب‌ها و مربیان فوتبال گزینش شده و در نهایت ۱۲ بازیکن برتر این استان جهت شرکت در مسابقات کشوری معرفی شدند.

وی با بیان اینکه شهرهای ارومیه و مهاباد هر کدام با سه نماینده بیشترین سهمیه استان را به خود اختصاص داده اند، اضافه کرد: «مهدی خوش ترکیب»، «علیرضا غلیقی‌پور» و «محمد همتی» از ارومیه، «محراج مختاری‌فر»، «محمد عبدلی» و «تکین سلیمانی» از مهاباد، «آرمان ناصری» و «سعید اسدی» از میاندوآب، «آریا فقیهی» و «ذکریا پسندیده » از بوکان، «پارسا جعفری» از سلماس و «مهدی امویی» از شوط نفرات دعوت شده به تیم منتخب نونهالان آذربایجان غربی هستند.

دبیر هیأت فوتبال آذربایجان‌غربی اظهار داشت: رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر رشته فوتبال رده نونهالان شهریور ماه سالجاری به میزبانی کرج برگزار می‌شود.

جشنواره استعدادیابی فوتبال زیر ۱۲ سال کشور هر ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ شناسایی استعدادها، ایجاد انگیزه در بین نونهالان، رقابت سازنده بین مدارس و توسعه این رشته جزو اهداف جشنواره است.

آذربایجان‌غربی طی سه سال اخیر از استان‌های موفق در حوزه بازیکن‌سازی نوجوان و جوان فوتبال در کشور بوده است به طوری که در سال ۱۳۹۶ تیم فوتبال نوجوانان شهرداری ارومیه به لیگ برتر فوتبال ایران راه یافت. 

همچنین متین محمدی، آرمان سوداگر و پوریا بابازاده سه بازیکن نوجوان و جوان دعوت شده به اردوهای مختلف تیم ملی از آذربایجان‌غربی هستند. 

پوریا بابازاده پیش از این در تیم ملی فوتبال زیر ۱۴ سال عضویت داشت و در مسابقات قهرمانی آسیا توانست همراه این تیم به مقام قهرمانی برسد. 

همچنین بلال اسماعیلی و سالار آقاپور ۲ فوتسالیست ارومیه‌ای نیز با عضویت نهایی در ترکیب تیم ملی جوانان کشور خود را برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی تبریز آماده می‌کنند؛ این ۲ فوتسالیست جوان ارومیه‌ای مهر ماه سال گذشته در رقابت های المپیک ۲۰۱۸ جوانان آرژانتین نیز حضور داشته و هفت گل برای تیم ملی ایران به ثمر رساندند. 

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.