به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن قمی روز دوشنبه در دومین یادواره شهدای غواص آذربایجان‌غربی که به همت دانشکده فنی حرفه ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد، به اهمیت دانشگاه در توسعه کشور نیز تاکید کرد و افزود: اگر دانشجو خواب باشد، نماز امت قضا می شود.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بسیاری از فرماندهان جبهه حق را جوانان و دانشجویان تشکیل داده بودند، اظهار داشت: امروز نیز در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی جوانان این مرز و بوم در عرصه های هسته ای، هوا و فضا، سلول های بنیادی و هزاران عرصه دیگر در خط مقدم قرار دارند.
وی با بیان اینکه متوسط سن دانشمندان هسته ای ایران 26 سال است، اضافه کرد: این موضوع نشان می دهد که هرکجا به جوانان اعتماد شود، پیروزی حاصل می گردد.
معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری با تاکید بر اینکه کشور دچار مشکلاتی همچون بیکاری است، گفت: دشمن ما نیز دچار مشکلات مختلفی بوده و دلیل اصلی پیروزی ما بر آنان، ایمانمان به خداوند و امیدواریمان به آینده است.
وی با اشاره به اذعان رسانه های آمریکایی مبنی بر شکست این کشور در افغانستان، بیان کرد: آمریکا پس از هزینه چند هزار میلیارد دلاری در افغانستان امروز به این نتیجه رسیده است که برای رهایی از این مشکلات باید با طالبان به مذاکره بپردازد.
حجت الاسلام قمی همچنین با بیان اینکه آمریکا در عراق نیز به وضوح شکست را پذیرفت، اظهار داشت: رییس جمهوری آمریکا برای سفر به کشوری که میلیاردها دلار برای آن هزینه کرده، به طور مخفیانه به آنجا سفر می کند و این در حالی است که مسوولان ارشد ایرانی با پای پیاده و با خانواده های خود راهی عراق می شوند.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان ایران اسلامی امروز به ناتوانی در مقابل قدرت و گفتمان انقلاب اسلامی اذعان دارند، اضافه کرد: این کشور متعلق به جوانان است و این قشر باید خود را برای آینده آماده کنند.
رییس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه نیز با اشاره به 12 هزار شهید آذربایجان غربی، گفت: جوانان این منطقه راه باکری ها را ادامه خواهند داد.
«یعقوب پوراسد» با تاکید بر اینکه جامعه برای عبور از بحران نیازمند تقویت روحیه ایثار و شهادت است، بیان کرد: متاسفانه تیم رسانه ای برخی مسوولان قوی تر از تیم اجرایی آنان است و با این روش نمی شود راه خدمت را در پیش گرفت.
به گزارش ایرنا، قبل از برگزاری یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی نیز یادمان شهدای گمنام دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه در محوطه این مرکز افتتاح شد؛ این استان مرزی 13 شهید آموزش دیده غواص دارد.
3072/3214
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.