رسول اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک میلیون و 395 هزار و 516 نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب آذربایجان غربی قرار دارند و در مجموع 368 هزار و 133 فقره انشعاب فاضلاب در استان واگذار شده است.
وی ادامه داد: فاضلاب جمعیت شهری آذربایجان غربی به صورت کاملا بهداشتی جمع آوری می شود و امسال 71 هزار و 844 مترمکعب فاضلاب در استان جمع آوری شده است.
وی اظهار داشت: شبکه جمع آوری فاضلاب استان با قطر بزرگتر از 200 میلی متر به 2 صورت سنتی و مدرن انجام می گیرد.
وی بیان کرد: طول شبکه مدرن 2 هزار و 734.5 کیلومتر و طول شبکه سنتی نیز 331.6 کیلومتر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: طول خطوط انتقال فاضلاب استان 82 کیلومتر است و تعداد تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری استان نیز 10 واحد با 300 هزار مترمکعب ظرفیت در شبانه روز می باشد.
وی ادامه داد: سامانه فاضلاب شهرهای ارومیه، بوکان، پیرانشهر، خوی، سردشت، سلماس، قره ضیاالدین، مهاباد، میاندوآب و نقده در حال بهره برداری بوده و مدول سوم سامانه فاضلاب ارومیه با صرف 500 میلیارد ریال، مدول سه سامانه فاضلاب خوی با هزینه 480 میلیارد ریال و سامانه فاضلاب گلمان با صرف 350 میلیارد ریال در دست احداث است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود سامانه فاضلاب گلمان تا پایان سال جاری وارد مدار بهره برداری شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: امسال 10 هزار و 710 فقره انشعاب جدید فاضلاب در شهرهای استان واگذار شده که هشت هزار و 449 فقره آن نصب شده است.
وی ادامه داد: تعداد آزمایشگاه های فاضلاب استان 9 واحد بوده و تعداد شهرهای دارای انشعاب فاضلاب هم به 11 شهر رسیده است.
اکبری در ادامه با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای 38 شهر است، افزود: شهرهای تازه تاسیس فاقد شبکه فاضلاب هستند و احداث شبکه در این شهرها در دستور کار قرار دارد که برای این منظور نیازمند تامین اعتبارات ویژه هستیم.
وی گفت: آذربایجان غربی استانی طولی است و با توجه به وسعت، طولی بودن آذربایجان غربی و در مواردی سخت گذر بودن بسیاری از مناطق به ویژه مناطق مرزی، علاوه بر اینکه هزینه اجرای پروژه آب و فاضلاب در این مناطق بالاست، زمان زیادی نیز برای اجرای پروژه ها در این مناطق متحمل می شویم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای سه میلیون و 365 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 2 میلیون و 136 هزار نفر شامل 62.7 درصد در مناطق شهری ساکن هستند.
در حال حاضر بیش از 65 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب برخوردار هستند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.