ابراهیم محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره آموزشی به مدت 60 ساعت و به 2 شکل پودمان 20 ساعته در سه دوره و یا 60 ساعت در یک پایه آموزشی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه آموزشگاه های آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش مجری طرح هستند، اضافه کرد: این طرح علاوه بر دروس تدریسی بوده و جزو فوق برنامه ها محسوب می شود.
وی بیان کرد: توسعه و تقویت فرهنگ مهارت آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان از اهداف این طرح است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه این طرح در پایه دهم اجرا می شود، ادامه داد: ایجاد زمینه کسب شایستگی های پایه فنی مورد نیاز نیروی کار حرف و مشاغل گوناگون، کمک به خلاقیت نوآوری و کار آفرینی، ایجاد ارتباط بین آموزش رسمی و غیر رسمی در دوره اول متوسطه از دیگر اهداف این طرح است.
به گزارش ایرنا طرح ایران مهارت طی سال گذشته در هشت استان به صورت آزمایشی اجرا شد و امسال آذربایجان غربی نیز جزو استانهای مجری طرح است.
همیشه یکی از چالش های نظام آموزشی کشور ارائه آموزش های تئوری از مقاطع پائین آموزشی بوده است به همین دلیل طرح ایران مهارت با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارت آموزش و پرورش با هدف ارائه مهارت به دانش آموزان اجرا خواهد شد.
براساس این طرح، ۵۰۰ نوع مهارت در دوره های کوتاه مدت دو تا حداکثر ۲۰ جلسه به دانش آموزان آموزش داده می شود.
آذربایجان غربی دارای 566 هزار دانش آموز است که حدود 23 هزار نفر آنان در پایه دهم تحصیل می کنند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.