مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی عرصه‌‌ی هنر را عرصه‌ی اتحاد و همدلی برشمرد و گفت: هر اندازه‌ در عرصه‌ی سیاست شاهد تشتت هستیم و مسائل سیاسی منجر به جنگ و اختلاف می‌شود، به همان اندازه فرهنگ و هنر نیز می‌تواند بین ملل و ادیان و مذاهب پل‌های ارتباطی ایجاد کند .  
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در دیدار با اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه‌‌ی کل ارامنه‌ی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: هنر می‌تواند موجب همبستگی و انسجام شود و ما در شرایط امروزی جهان که ابرقدرت‌ها به‌دنبال به کرسی نشاندن خواسته‌ها و افکار خود هستند، می‌توانیم با استفاده از ابزار هنر  موجب ایجاد همبستگی و اتحاد در بین ملل و ادیان مختلف شویم .   
وی فرهنگ را بستر مناسبی برای تجمیع افکار و عقاید و ادیان مختلف در کنار هم عنوان کرد و گفت: انسجام ملی و همدلی و همزبانی در صورت نزدیکی اندیشه ها و تأکید بر مشترکات فرهنگی، محقق می‌شود و در این میان فرهنگ و هنر می‌تواند بهترین ابزار برای یکی کردن اندیشه‌ها و دلها باشد.                                                      .
وی اتحاد و یکانگی بین ادیان و مذاهب را ضرورت صلح جهانی برشمرد و گفت:‌ گفت‌وگو راه اصلی است که جهانیان در دنیای معاصر به آن عمل می کنند و البته این اتفاق نظر وجود دارد که راه فائق آمدن بر تمامی مشکلات و معضلات دنیای کنونی تنها راه گفت‌وگو است و نظام جمهوری اسلامی نشان داد که اهمیت این راهکار را به خوبی درک و عملی کرده و می‌تواند بحران‌ها را بر اساس این اصل مدیریت کند .   
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مرزهایی که به عناوین مختلفی چون دین و جغرافیا و سیاست و ... در بین انسان‌ها ایجاد شده،‌ زمانی که صحبت از انسانیت و ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی الهی و انسانی می‌شود، از میان برداشته می شود.   
وی اظهار کرد: امروزه جهان با بحرانی شدید مواجه هستند، ‌بحرانی که امنیت و صلح جهانی را به مخاطره انداخته چرا که یک اظهارنظر نادرست و ناشیانه جان صدها انسان را به خطر می‌اندازد و در سال های اخیر رشد روزافزون تروریسم موجب بی ثباتی جهانی شده است .   
وی افزود:‌ علی رغم تمام هجمه ها و تلاش های دین ستیزان در عصر حاضر, شاهدیم عنصر دین نه تنها موجب همبستگی بین ملل و مذاهب شده، بلکه موجب بیداری میان ملت های ستم دیده شده و در این برهه که طومار گروه‌های تکفیری برچیده شده است امیدواریم صلح و دوستی بیش از پیش بر جهان سایه افکند .   
محمدپور با اشاره به فعالیت‌های مختلفی که برای تبریز ٢٠١٨ انجام می گیرد گفت:   رویداد تبریز ٢٠١٨ فرصت مناسبی برای  تقویت مشترکات ملی و دینی برای تعالی کشوراست و امیدواریم ارامنه نیز نقش خود را به بهترین نحو در این رویداد ادا کنید .   
شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان شرقی در این دیدار نیز، اقلیت‌های دینی ایران را سفیران نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: ساحت های زندگی آدمی به یکدیگر مرتبط و درهم تنیده اند و هدف همه ادیان الهی، هدایت و سعادت بشر و دعوت به صلح و برقراری عدالت و اخلاق بوده و نظام جمهوری اسلامی نیز از منادیان صلح در جهان است .   
اسقف گریگور چیفتچیان افزود: ارزش ها و فضایلی که همه ادیان الهی بر آن تاکید دارند را باید تقویت و از آنها صیانت کنیم چرا که با ساری و جاری شدن ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه، بسیاری از مشکلات امروزی مرتفع می گردد .   
وی تصریح کرد: دین همواره در طول تاریخ حیات بشری از عوامل تأثیرگذار بر زندگی بشر چه در سطح فردی و داخلی و چه در سطح بین المللی بوده و در حال حاضر در عرصه معادلات نظام بین الملل نیز از جایگاه ویژه‏ای برخوردار است و برهمین اساس وحدت بین ادیان و مذاهب صلح و دوستی در جهان را تقویت می‌کند .   
وی با بیان این‌که زندگی پرتفاهم و صمیمی ارامنه و مسلمانان، الگوی مودت و وحدت ادیان است، اظهار کرد: ارامنه ایران خرسندند که در آذربایجان‌شرقی و سایر استان‌های کشور به همراه سایر برادران دینی، زندگی‌ توام با آرامش و امنیت دارند .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.