امین امینیان روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان افزود: فاصله گذاری اجتماعی در واقع نوعی خود کنترلی است و اگر رعایت نشود امکان وضع دوباره محدودیت تردد و فعالیت ها برای پیشگیری از شیوع کرونا محتمل است.

وی همچنین بر رعایت قرنطینه خانگی از سوی بیماران مثبت کرونا در این شهرستان تاکید کرد و گفت: اگر بیمارانی که از بیمارستان ترخیص شده اند و همچنین اطرافیان آنها قرنطینه را رعایت نکنند با معرفی شبکه بهداشت، توسط نیروی انتظامی به نقاهتگاه منتقل می شوند.

امینیان با بیان اینکه تردد افرادی که کرونا دارند و یا دوران نقاهت این بیماری را سپری می کنند در شهر خطرات بسیاری دارد و می تواند شیب شیوع این بیماری را دوباره صعودی کند.

فرماندار هشترود همچنین از در نظر گرفتن محل‌هایی به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونای مثبت خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳ محل (مجموعه‌ای در داخل خود بیمارستان هشترود، هنرستان خوارزمی به دلیل نزدیکی به بیمارستان و داشتن امکانات مناسب و باشگاه فرهنگیان) برای این منظور در نظر گرفته شده است.  
امینیان گفت: دستگاه‌ها ملزم به آماده سازی این محل ها برای انتقال بیماران هستند و هزینه نگهداری بیماران منقل شده به نقاهتگاه با شهرداری است و درصورتیکه بیمار روستایی باشد بخشداری و دهیاری نیز باید همکاری کنند.

وی،  ازدحام مقابل دفاتر پیشخوان برای ثبت نام سیم کارت همراه را نگران کننده توصیف و اضافه کرد: فعالیت تمامی واحدهای صنفی با رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کروناست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.