به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز یکشنبه در جمع دهیاران بخش مرکزی اظهار داشت: دهیاران به موضوع مدیریت بحران در روستاها ورود کرده و امکانات لازم را برای استفاده در مواقع بروز حوادث آماده کنند.
وی گفت: جدیت دهیاران در امور و مسائل روستا ضروری است و باید با تمام توان در راستای حل مشکلات روستائیان و عمران و آبادانی روستاها تلاش کنند.
وی با اشاره به مشارکت مردم به عنوان سرمایه اجتماعی روستاها، گفت: باید از ظرفیت خیران در راستای اجرای پروژه های فرهنگی و عمرانی در کنار بودجه روستا بهره ببریم.
وی اضافه کرد: همچنین خود روستائیان در جهت عمران و آبادانی روستاها باید پای کار باشند چرا که آبادی هر روستا به افرادی که در آنجا زندگی کنند، باز می گردد.
بخشدار مرکزی چاراویماق نیز در این جلسه گفت: بیش از90 درصد مکان های نگهداری دام در این شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارد.
محمدپور همچنین توصیه کرد: در مواقع سیل و بحران اهالی روستاها از اتراق در مسیر رودخانه و سکونت خانه های کاه گلی اجتناب کنند.
وی ادامه داد: دهیاران نماینده قانونی و مدیر روستا هستند و باید ضمن حضور در روستا، اقدامات پیشگیرانه در جهت سیل و حوادث غیر مترقبه را داشته باشند.
وی اضافه کرد: اهالی روستاها نسبت به بیمه کردن ساختمان های خود در قبال حوادث غیر مترقبه اقدام کنند.
مدیر جهاد کشاورزی چاراویماق نیز در این جلسه گفت: جهاد کشاورزی شهرستان جهت مقابله با بحران در آمادگی کامل است.
ناصر نوروزی گفت: مشکل توزیع کود در روزهای گذشته از سوی عامل های توزیع کننده بود که با ورود به موقع، نگرانی کشاورزان برظرف شد.
وی افزود: به زودی یکهزار و650 تن کود در بین کشاورزان شهرستان توزیع خواهد شد.
وی به بارش های اخیر شهرستان اشاره کرد و گفت: 279 میلی لیتر تا به امروز بارندگی در شهرستان گزارش شده است و امسال مشکل آب کشاورزی در شهرستان نخواهیم داشت.
شهرستان چاراویماق با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.