معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پس از سه مرحله داوری از میان یک هزار و 406 روستای شرکت کننده از تمامی استان های کشور، 59 نامزد به مرحله نهایی انتخاب روستای دوستدار کتاب ایران رسیدند.
ابراهیم قاسمی افزود: در مرحله نهایی، 10 روستا به عنوان روستای 'دوستدار کتاب' انتخاب می شوند.
وی اظهار داشت: مشارکت و جذب طیف گسترده مخاطبان به‌ویژه زنان و کودکان و نوجوانان در برنامه­ های کتابخوانی، میزان اثر بخشی فعالیتهای ترویجی و کتابخوانی اجرا شده در گسترش کتابخوانی، خلاقیت و نوآوری در برنامه­ های اجرا شده، قابلیت الگوبرداری، گسترش و اجرایی شدن برنامه ­های روستا در دیگر مناطق، انسجام و پیوستگی برنامه ­ها و میزان تناسب برنامه­های اجرا شده با نیازهای محلی، ارزش‌های دینی و ملی از مهمترین ملاک های داوری آثار و مستندات پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بود.
امیرعلی نیکبخش، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز گفت: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های موجود در شاخص های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در 2 روستای 'ویر' و 'یوسف آباد' در شهرستان سلطانیه، به جمع آوری مستندات برای ارسال به ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام شد.
وی افزود: مشارکت مردمی در تاسیس کتابخانه و اقبال به کتابخوانی از ویژگی های برجسته در روستاهای 'ویر' و 'یوسف آباد' است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه میزان عضویت در کتابخانه در روستاهای 'ویر' و 'یوسف آباد' نسبت به جمعیت آنها به ترتیب، 31 درصد و 41 درصد است، گفت: کتابخانه های احداثی در هر 2 روستا، در نتیجه بازسازی حمام عمومی بلا استفاده تاسیس شد که در این زمینه مشارکت های مردمی نقش بسزایی داشت.
جواد سلیمی افزود: از مجموع فعالیت های مختلف انجام شده بالغ بر 10 عنوان از برنامه های مستمر در حوزه کتاب و کتابخوانی و فعالیت های جنبی و فوق برنامه در این حوزه در روستاهای 'ویر' و 'یوسف آباد' جمع آوری و مستند سازی شد.
روستای 'ویر' سه هزار و 600 نفر و روستای 'یوسف آباد' یک هزار و 10 نفر جمعیت دارد.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.