چند روزی همقدم با شهید بلورچی-۳

چه شد که مادر شهید بلورچی هم در تظاهرات علیه رژیم شاه شرکت کرد؟

حضور مهران و مهتاب در تظاهرات انقلابی سال 57، مادر را هم به این اعتصابات کشاند و خود شد پای ثابت حضور.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس - منصوره جاسبی: اعتصابات و تظاهرات همه جای مملکت را گرفته بود و مهران(1) و مهتاب(2) هم مانند دیگر نوجوانان و جوانان دلشان می خواست پای به پای دیگر جوانان در این حرکت های انقلابی شرکت کنند اما مادر(3) بود و نگرانی و دلش نمی خواست که آسیبی به بچه هایش وارد شود و از دیگر سو دوست نداشت که جلویشان را بگیرد تا اینکه یک روز با خود فکر کرد که بهتر است آنها را همراهی و اینگونه بهتر بتوانم ازشان مراقبت کنم.

همین که مهران می خواست از خانه خارج شود مادر گفت کمی صبر کن من هم امروز با شما می آیم. انگار دنیا را به مهران داده اند، از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید و آن روز اولین باری بود که مادر شعار مرگ بر شاه را بر زبان آورد.

دیگر کار مادر هم شده بود، پا به پای بچه هایش در تظاهرات ها شرکت کردن، همین حضورش او را با اعلامیه های امام و افکار شریعتی و مطهری آشنا کرد. با خود می گفت حرف های امام چه دلنشین است انگار حرف دل مردم را می زند و دیگر شد پای ثابت کانون توحید و سخنرانی های آن، و مطالعه کتاب های دکتر شریعتی و مطهری رفت در دستور کار زندگی اش. در همین روزها بود که مادر حجاب را برای خود انتخاب کرد.

همین رفتارهای مادر و جهت یابی درستی که بچه ها داشتند به اقوام حسین(4) فهماند که مادر به خاطر پسرشان مسلمان نشده است.(5)(6)

 

1. شهید مهران (علی) بلورچی (متولد سال 1345) که در عملیات کربلای پنج و در روز دوازدهم اسفندماه سال 65 به شهادت رسید. وی دانش آموخته مدرسه مفید و دانشجوی ممتاز رشته برق دانشگاه صنعتی شریف بود.

2. مهتاب بلورچی، خواهر شهید.

3. مرحوم لامعه لشکرلو، مادر شهید بلورچی.

4. مرحوم حسین بلورچی، پدر شهید (او هنگامی که مهران کودک بود از دنیا رفت و در همان کودکی مهران پدر و مادر از هم جدا شده بودند).

5. مادر شهید پیش از ازدواج با پدر شهید بهایی بود.

5. برگرفته از خاطره نقل شده از مادر در کتاب تنهای تنها.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید