به گزارش ایرنا، اختلاف های شهرداری و شورای شهر دوگنبدان مدتی است که پای ثابت تحلیل های فضای مجازی و رسانه های ارتباط جمعی شده است ،موضوعی که حتی باعث شد تا استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت برای حل آن پیش قدم شوند.
اما با وجود اذعان سحنگوی شورای اسلامی شهر دوگنبدان درباره یکدلی هفت نفر عضو شورای شهر ولی شواهد نشان می دهد اختلاف نظرها بین شورای شهر و شهرداری دوگنبدان به قوت خود باقی است.
در روزهای گذشته غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم آماری از اعتبارات جذب نشده شهرداری دوگنبدان در پست اینستاگرامی خود و تعطیلی طرح های بزرگ عمرانی این شهر متشر کرد .
تاجگردون در این مطلب با اشاره به معطلی اعتبارات شهرداری از عملکرد شهرداری و شورای شهردوگنبدان انتقاد کرد.
تاجگردون ادامه داد: در صورت جذب این اعتبار زمینه توسعه شهر از طریق اجرای طرح هایی مانند پارک بانوان، پیاده روسازی،بهسازی معابر، توسعه فضای سبز،جاده سلامت و تکمیل ساماندهی گلزار شهدای دوگنبدان فراهم می شد.
شورای شهر دوگنبدان نیز ظهر روز پنجشنبه با دعوت از خبرنگاران نسبت به سخنان تاجگردون واکنش نشان داد.
سخنگوی شورای شهر دوگنبدان با گزارشی از عملکرد شورای شهر دوگنبدان درباره برگزاری جلسات به طور منظم برای تصویب چگونگی طرح های ارائه شده از سوی شهرداری و کارهای نظارتی گفت: شورای اسلامی شهر دوگنبدان به وظایف قانونی خود در در بخش های تصویب قوانین و نظارت عمل کرده است.
مسلم کرمی برای کندی اجرای برخی طرح های عمرانی از شهروندان دوگنبدان عذرخواهی کرد.
وی اقدام شهرداری دوگنبدان برای خاتمه دادن پیمان برخی طرح های عمرانی در این شهر را عجولانه خواند.
وی اظهار داشت: نوع انتخاب طرح عمرانی ، پیمانکار و اعتبار در حیطه اختیار شورای شهر نیست.
کرمی گفت: برای موانعی که در روند اجرای طرح های عمرانی ،میزان پیشرفت فیزیکی و اعتبار آنها وجود دارد شورای شهر با شهرداری مکاتبات لازم را انجام داده است اما شهرداری به هیچ کدام از مکاتبات شورای شهر پاسخی نداده است.
کرمی تغییر شهردار دوگنبدان را تنها در حیطه وظایف شورای این شهر دانست.
رمضان عباسی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان نیز گفت: با وجود اختلاف نظرهای سیاسی و قومی اما همه اعضای شورای اسلامی برای تحقق مطالبات مردم دوگنبدان همدل هستند.
وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر دوگنبدان گفت: شورای اسلامی با قوت به وظایف خود ادامه می دهد و چنین تصمیمی مطرح نبوده است.
عباسی در ادامه اظهار داشت: از هر نوع انتقاد سازنده رسانه های ارتباط جمعی استقبال می کنیم اما خبرنگاران در انعکاس رویدادها بدون سیاه نمایی و سیاسی کاری عمل کنند.
وی وجود معارضات اجتماعی را از جمله مشکلات توسعه شهر دوگنبدان دانست.
عباسی افزود: احداث یک کانال هدایت آب و یک پارک در محله سادات از جمله طرح هایی است که به دلیل معارضات اجتماعی اجرایی نشده است.
پس از نشست خبری شورای شهر دوگنبدان ،نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به شهردار دوگنبدان به برخی مشکلات شهرداری پرداخت.
مشکل بندهای 1،2،5،7،8و 15 مصوبات طرح های بولوارهای پناهپوری،تاجگردون،ولی عصر،جاده بیمارستان،مسکن مهر و فردوسی در برگزاری مناقصه ایراد بازرسی است که نشان دهنده ضعف های جدی در فرایندهای کارشناسی در درون شهرداری و استفاده از نیروهای ناکارآمد است.
وی گفت: این فرایند باعث بلاتکلیفی 130 میلیارد ریال اعتبارات پس از گذشت 9ماه از سال جاری شده است.
تاجگردون اشکال دیگر را مربوط به اعتبارات اسناد خزانه به مبلغ 300 میلیارد ریال برای طرح های بافت فرسوده دانست و افزود: این موضوع باید تعیین تکلیف نهایی شود.
وی در ادامه اظهار داشت: شواهد و اطلاعات نشان می دهد شهردار از اعتبار آلایندگی ها برای بودجه جاری استفاده کرده که با توجه به خودداری شهرداری دوگنبدان از اطلاعات دقیق موضوع باید از طریق سازمان بازرسی و دیوان محاسبات پیگیری شود.
شهر یکصدهزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز گچساران است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.