روزنامه کیهان در تیتر یک امروز خود با اشاره به سخنان پریشب رییس جمهور روحانی در مورد تأثیر اعتراضات دی ماه بر مواضع ترامپ علیه کشورمان؛ طی یک نتیجه گیری عجیب و تیری عجیب تر بر پیشانی صفحه اول خود، این سخن روحانی را به معنای محکومیت سران اعتراضات ٨٨ تلقی کرده و طی یک گزارش طولانی، ادعاهایی عجیب و خیالی را برای چند صدمین بار تکرار کرده است. 

 به گزارش جماران، این درحالی است که روحانی اتفاقا در مصاحبه پریشب خود از شروع اعتراضات از یک "شهر خاصّ" سخن گفت و لابد به دلیل وضعیت حساس کشور صلاح ندانست که بحث خویش را ادامه دهد. روحانی گفته بود: دیماه پارسال در 5 دی تقریباً یک اعتراضاتی از یک شهری در ایران آغاز شد و سرایت کرد به شهرهای دیگر و این اعتراضات شرایط خودش را داشت که مردم ما می‌دانند بعضی‌ها معترض و بعضی‌ها دنبال اغتشاش و سوء استفاده بودند اما هر چه بود، این اغتشاشات مهار شد و مردم احساس کردند که اگر اعتراض به حقی دارند عده‌ای سوء استفاده می‌کنند و کاملاً مردم با دولت همکاری کردند. 

وی افزود: این علامت مثبت فعالیت مردم و حضور مردم به داخل علامت مثبت داد، اما متأسفانه خارجی‌ها و مخصوصاً آمریکایی‌ها پیامی که دریافت کردند آن پیام را نگه داشتند و آن پیام این بود که فکر کردند با فشار بیشتر می‌توانند مشکلات اجتماعی و اقتصادی ما را افزایش دهند و لذا شما می‌بینید که 22 دیماه که ترامپ اعلام می‌کند اگر دیگران نیایند من به تنهایی از برجام خارج می‌شوم بعد از حوادث دی ماه در ایران است.

دکتر روحانی افزود: پس هم حوادث داخلی و هم حوادث خارجی دست به دست هم داده یک نگرانی‌ برای جامعه بوجود آورده است و از آن طرف البته روابط بانکی ما با دنیا مشکلاتی پیدا کرده است.»

حال کیهان برای گم کردن سرنخی که رئیس جمهور رسما به مردم داد، به رویکرد قدیمی «فرار به جلو» رو آورده و  تلاش کرده تا 1- واقعیت کارشکنی ها علیه دولت را منکر شود و 2-به زعم خوئ با تلاش های وحدت بخش در کشور مقابله کند.

خصوصا آنکه هفته گذشته نیز جهانگیری از جمع شدن چهره های نمادین کشور خبر داده بود و گفته بود: «اتحاد سیاسی جدی ضرورت امروز ماست. همه مسئولین عالی رتبه کشور باید نمایش بزرگی از اتحاد داخلی را به صحنه بیاورند. در همین راستا به فضل الهی در هفته های آینده شاهد بخشی از این نمایش خواهیم بود و جریانات و شخصیت های نمادین کشور در کنار هم قرار خواهند گرفت.»

به نظر می رسد روزنامه کیهان از شکل گیری این وحدت مبارک در شرایط دشمنی های بی سابقه آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی و جری شدن براندازان در شبکه های قدیمی و  جدیدالتأسیس تلویزیونی و شبکه های اجتماعی، سخت نگران شده و با بازگویی ادعاهای هذیان گونه قدیمی قصد ممانعت از تحقق آن را دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.