جنجال اعزام قهرمانان دوومیدانی در گفتگو با جی پلاس؛

فرزانه فصیحی: وقتی نمی خواهند بانوان اعزام شوند، چرا تمرین کنیم؟! / کیهانی: رکوردهای خوبی نداشتند و باید تمکین کنند

رکورددار دوی 60 متر زنان ایران گفت: اگر قرار نیست روی دختران سرمایه گذاری کنند به ما بگویند تمرین نکنیم. واقعا درست است که به خاطر ضعیف بودن دختران را کنار بگذارند؟!

لینک کوتاه کپی شد

فرزانه فصیحی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با ابراز گلایه از عدم اعزامش به بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان، اظهار کرد: دقیقا نمی دانم که به چه علت در لیست اعزام قرار نگرفتم و هر کسی هم به من یک جواب می دهد. یکی می گوید دختران دو سهمیه داشتند و یکی می گوید به خاطر عدم نتیجه گیری در باکو اعزام نمی شوم. قبول دارم که در باکو نتیجه خوبی نگرفتم اما در باکو در دوی 100 متر دویدم و داخل سالن 60 متر است. سطح بازی های باکو خیلی بالاتر بود. فدراسیون می گوید کمیته تنها 2 سهمیه به دختران داده، در حالی که از کمیته شنیده ام سهمیه را به صورت کلی داده و اصلا دختر و پسران را جدا نکرده است. من نمی دانم چه کسی راست می گوید؟

** در بازی های داخل سالن باید در 60 متر می دویدم نه 100 متر

او در ادامه گفت: نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که در داخل سالن من باید در 60 متر می دویدم، نه 100 متر. تقریبا یک سال است اصلا از من رکورد 60 متر نگرفته اند. قرار بود 4 شهریور رکوردگیری باشد اما اسامی نفرات اعزامی زودتر اعلام شد و روی سایت رفت. زمانی که اسامی اعلام شد همه ما شاخ در آوردیم و نمی دانم اصلا این چه تصمیمی بود که گرفتند. اگر رکوردگیری بود خیلی بهتر می شد و کسانی که به مدال نزدیک تر بودند، اعزام می شدند. اینطوری هیچ کسی نمی توانست ادعا کند که حقش بوده برود یا نرود.

** آسیب دیده ها اعزام می شوند و ما دخترها الکی تمرین می کنیم

فصیحی با انتقاد از اعزام برخی دوومیدانی کاران به بازی های ترکمنستان در حالی که گویا شرایط لازم برای حضور در این رقابت ها را ندارند، به جی پلاس گفت: در دوره قبلی و در دوی 4 در 400 متر به مدال رسیدیم و اگر قرار است هر کسی دوره پیش مدال گرفت اعزام شود، ما دختران هم مدال گرفتیم. من رکورددار 60 متر ایران هستم و باید در این رقابت ها غایب باشم؟! یک سری افرادی که آسیب دیده هستند اعزام می شوند و انگار حق آنهاست که با آسیب دیدگی اعزام شوند اما ما دخترها همین طور باید الکی تمرین کنیم!

** نگوید دختران را اعزام نمی کنیم چون مدال نمی گیرند

رکورددار دوی 60 متر بانوان ایران افزود: در رقابت های داخل سالن ما شانس مان خیلی بیشتر است. درسته که رقابت خیلی سخت شده به این دلیل که برخی از کشورها به مانند بحرین و قطر، دونده خریده اند اما باز هم از فضای باز شانس مان بیشتر است. اینکه دختران نادیده گرفته شوند اصلا درست نیست. اینکه بگویند چون دخترها نمی توانند مدال بگیرند پس کلا اعزام نشوند درست نیست. من نمی گویم 100 درصد مدال می گیریم اما شانس داریم.

او با انتقاد از رفتار مسئولان فدراسیون دوومیدانی، ادامه داد: من با آقای صیامی و خانم بهزادی صحبت کردم. به آقای کیهانی (رئیس فدراسیون دوومیدانی) هم زنگ زدم اما گفت در جلسه هستم و قطع کردند. پیام هم به او دادم اما هیچ عکس العملی از سوی ایشان ندیدم. خانم بهزادی قرار بود سهمیه را بیشتر کنند اما اینگونه نشد.

فرزانه فصیحی

** فقط گریه می کردم و تمریناتم متوقف شد

فصیحی با بیان اینکه این رفتارها تاثیر منفی رو انگیزه اش دارد، به جی پلاس گفت: قطعا این برخوردها تاثیر منفی روی من و امثال من دارد. زمانی که اسامی اعلام شد قبل از لیگ بود و یک هفته تمریناتم را کنار گذاشتم! یعنی اصلا نمی توانستم تمرین کنم. فقط گریه می کردم و اصلا نمی دانستم چه اتفاقی افتاده است. زمانی هم که در لیگ دویدم روحیه خوبی نداشتم.

او در ادامه افزود: من خیلی اذیت شدم و این اتفاق واقعا برایم نابود کننده بود. خیلی روی این مسابقه ها حساب کرده بودم. چند سال دیگر باید منتظر باشم تا باز هم در این رقابت ها شرکت کنم؟ شرایط من در چهارسال دیگر اصلا معلوم نیست چگونه باشد؟ رقابت های مهمی را از دست دادم که می توانست در زندگی من تاثیر زیادی داشته باشم.

** اگر قرار است دیده نشویم، بگویند تمرین نکنیم!

او در پایان به جی پلاس گفت: من خیلی خوش موقع به دوومیدانی آمدم! حقوق ها را قطع کردند البته قبول دارم یکسری از ورزشکاران حقوق بی جا می گرفتند ولی در هر حال فدراسیون باید مطابق امکانات، توقع داشته باشد. در مجموع یک سوال اساسی از مسئولان فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک دارم که آیا می شود دختران را به خاطر ضعیف بودن، کنار گذاشت؟ اگر قرار نیست سرمایه گذاری صورت بگیرد و دیده نشویم، بگویند ما تمرین نکنیم. حضور صرف در لیگ، به چه درد ما می خورد؟

 

رئیس فدراسیون دوومیدانی: از اعزام بانوان حمایت می کنیم اما رکوردهای خوبی نداشتند

اما در همین رابطه اما خبرنگار جی پلاس، تلاش کرد تا گفت و گویی را هم با مجید کیهانی - رئیس فدراسیون دوومیدانی داشته باشد.

رئیس فدراسیون ابتدا درباره اعزام بانوان به بازی های داخل سالن آسیا اظهار کرد: سهمیه اعزام دوومیدانی 9 نفر تعیین شده بود و الهام کاکلی نفر دهم تیم ما بود. با توجه به شانسی که رضا قاسمی داشت سازمان تیم های ملی به این نتیجه رسید که او برود. ما از اعزام بانوان حمایت می کنیم و اصلا این چنین نیست که بگوییم بانوان اهمیتی ندارند. براساس معیارهایی چون شانس مدال و تجربه، نفرات اعزام می شوند و در این باره همه باید به تصمیم سازمان تیم های ملی و فدراسیون احترام بگذارند.

او در پایان به جی پلاس گفت: فرزانه فصیحی هم در رقابت های گذشته اصلا رکورد خوبی را نزده و با توجه به شانس کمی که داشت ما نمی توانستیم او را به رقابت ها بفرستیم. برای ما مهم است که ورزشکاری که به مسابقه ها می رود بتواند رکورد خوبی بزند.

سرپرست کاروان اعزامی ایران: کمیته المپیک سهمیه ها را مشخص نکرده است

همچنین اصغر رحیمی - سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های داخل سالن آسیا درباره تعداد نفرات دوومیدانی در این رقابت ها گفته است: ما برای هر فدراسیون سهمیه ای مشخص کردیم و آنها درباره اینکه چند ورزشکار مرد و چند ورزشکار زن به رقابت ها اعزام شود، تصمیم گرفته اند. کمیته ملی المپیک تنها تعداد کلی نفرات را تعیین کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید