در نتیجه حملات ارتش رژیم اسرائیل به شرکت کنندگان در تظاهرات «بازگشت بزرگ» در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی 7 هزار و 945 نفر زخمی شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین از زخمی شدن نزدیک به 8 هزار نفر در جریان تظاهرات بازگشت بزرگ به دست نظامیان رژیم اسرائیل خبر داد.نظامیان رژیم اسرائیل به شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز به ویژه در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی از گاز اشک آور و گلوله های واقعی به شکل گسترده استفاده کرده اند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در نتیجه حملات ارتش رژیم اسرائیل به شرکت کنندگان در تظاهرات «بازگشت بزرگ» در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی 7 هزار و 945 نفر زخمی شدند.

وی در ادامه این بیانیه تاکید کرد: 100 نفر از زخمی شدگان از کارکنان خدمات بهداشت هستند که مشغول انجام کمک های اولیه بوده اند و 25 دستگاه آمبولانس نیز هدف حمله گلوله واقعی و گاز اشک آور سربازان اسرائیلی قرار گرفته است.

هزاران نفر از فلسطینیان از تاریخ 30 ماه مارس گذشته در مرز غزه با فلسطین اشغالی در راهپیمایی «بازگشت بزرگ» به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین» شرکت می کنند. قرار است این راهپیمایی تا اواسط ماه مه نیز ادامه یابد.

این در حالی است که شمار شهدای فلسطینی از 30 مارس گذشته تا کنون در نوار غزه به 50 نفر رسیده است.

بنابراین گزارش، رژیم اسرائیل سی‌ام مارس سال 1976 به مصادره هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان  ساکن در منطقه «الجلیل» واقع در شمال فلسطین اشغالی اقدام کرد. در پی این اقدام، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

اعتراض فلسطینی‌ها به اقدام اسرائیل در فلسطین اشغالی به درگیری های شدیدی بین آنها و نظامیان اسرائیلی انجامید که در پی آن 6 تن به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

این رویداد که در شهرک «دیرحنا» در منطقه الجلیل اتفاق افتاد، به دلیل اینکه اولین درگیری دسته جمعی میان فلسطینی ها و پلیس رژیم اسرائیل بود، از اهمیت زیادی برخوردار شد.در تاریخ وقوع این رویداد، 20 درصد فلسطینی های ساکن شهرک دیرحنا مسیحی و بقیه مسلمان بودند. این روز از آن تاریخ به بعد به عنوان «روز زمین» نمادی از مقاومت ملی فلسطینیان برای در اختیار گرفتن کنترل سرزمین های مورد مناقشه با رژیم اسرائیل تبدیل شده است.

 

شهادت 6 مبارز فلسطینی در انفجار نوار غزه

در تحولی دیگر، در اثر انفجار ناخواسته ای که شب گذشته در منطقه «زوایده» در مرکز نوار غزه روی داد، 6شهروند فلسطینی شهید و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تاکنون 6شهید این انفجار به بیمارستان شهدای الاقصی انتقال داده شده اند و هنوز دلیل وقوع این انفجار مشخص نشده است.

منابع محلی گزارش دادند که انفجاری قوی در داخل یکی از منازل واقع در غرب منطقه زوایده در غرب استان مرکزی باریکه غزه روی داد و پس از تیم های امداد و نجات و پلیس بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند.

در همین حال،  گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اعلام کرد که انفجار روی داده در منطقه زوایده واقع در وسط نوار غزه ناشی از عملیات پیچیده امنیتی و اطلاعاتی بود.

 گردان های قسام با انتشار بیانیه ای کوتاه بر روی پایگاه اینترنتی خود خاطر نشان کرد که این حادثه امنیتی بزرگ و خطرناک را که رژیم صهیونیستی برای مقاومت فلسطین تدارک دیده بود، دنبال می کند.

این گردان ها خاطر نشان کرد که «شامگاه امروز شنبه جنایت شومی در حق مبارزان قهرمان ما در منطقه زوایده واقع در وسط نوار غزه روی داد که جزئیات مربوط به آن در ادامه بیان خواهد شد.»

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه تاکنون شهادت 6 شهروند فلسطینی و زخمی شدن چند نفر دیگر دیگر را در اثر انفجار روی داده در منطقه زوایده واقع در وسط باریکه غزه تایید کرده است.

  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی فلسطین نوار غزه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.