مهم این است که حزب الله به تجاوز اسرائیل به شیوه ای که با دقت زیاد بررسی شده به گونه ای که لبنان را در این مرحله از جنگ و ویرانی دور نگه دارد، پاسخ داد.

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم نوشت: آری دور اول به پایان رسید و دوره های دوم و سوم و چهارم مانده است. مقاومت موجود است و قوی است و از باور و اهداف خود چشم نمی پوشد و همچنان در سرزمین خود حق مشروعش را در دفاع از خود و مقابله با تجاوزها و حمایت از کشور و کرامت امت و باورش به کار می گیرد.

زمانی که سید حسن نصرالله در سخنرانی روز گذشته خود تأکید می کند که هدف قرار دادن خودروی نظامی اسرائیلی در قلب یک پایگاه نظامی اسرائیلی واقع در دو کیلومتری مرزهای لبنان « برای اعاده حیثیت نیست بلکه برای تثبیت معادله ها و قواعد درگیری است» و تأکید می کند که زمان نقض حریم هوایی لبنان توسط پهپادهای اسرائیلی گذشت و با آن مقابله می شود و پهپادها سرنگون می شوند این یعنی تنش ادامه دارد و آتش بس موقتی است و به موازات آن نگرانی اسرائیلی ها نیز ادامه دارد و نبردها تا رسیدن به جنگ بزرگ ادامه می یاید؛ جنگی که فقط معادله ها را تغییر نمی دهد بلکه نقشه ها را نیز تغییر می دهد و ما در اینجا درباره نقشه های اسرائیلی سخن می گوییم.

مهم این است که حزب الله به تجاوز اسرائیل به شیوه ای که با دقت زیاد بررسی شده به گونه ای که لبنان را در این مرحله از جنگ و ویرانی دور نگه دارد، پاسخ داد. این موضع گیری کاملا مسئولانه بود زیرا این مساله را مورد توجه قرار داد که اولا در لبنان شرکایی وجود دارند که باید دیدگاه و نظر آنها را حتی اگر متفاوت باشد اهمیت داد و نیز شرکایی در محور مقاومت وجود دارند که باید با آنها هماهنگی کرد و از آمادگی آنها برای هر گونه جنگ دیگری اطمینان حاصل کرد.

حزب الله در سال های 2015 و 2016 به تجاوز های مشابه اسرائیل پاسخ داد و خودروهای نظامی و زره پوش های این رژیم را در مزارع اشغالی«شبعا»هدف قرار داد  و اکنون و این بار نیز به شکل عمیق تر پاسخ داد یعنی تهدید کرد و تهدیدش را عملی کرد.

اسرائیلی ها به خوبی درک کردند که هر گونه تجاوز جدید به لبنان و به طور مشخص به حزب الله با پاسخ فوری مواجه می شود و دیگر انتظار برای زمان و مکان مناسب وجود ندارد. مرزهای بین المللی از هم پاشید و دیگر هیچ گونه خطوط قرمزی وجود ندارد همانطور که سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیرش این را مورد تأکید قرار داد.

ما بر این باور نیستیم که در نبرد آینده که بی تردید در راه است جایی برای میانجی گران باشد و بتوانند کسی از همپیمانانش و نمی گوییم مزدوران شان را برای پاسخ به تلفن های شان پیدا کنند زیرا پاسخ چه بسا در حجم و ابعاد بزرگتر و دردناک تر باشد و در زمان سریعی عملی شود.

جنگ ها را با نبردی در این جا و آن جا مقایسه نمی کنند بلکه با نتایج نهایی آنها مقایسه می کنند و ما مطمئن بودیم تا زمانی که مقاومتی وجود داشته باشد نتایج به نفع اسرائیلی های متجاوز نخواهد بود و حالت رعب و وحشتی که نتانیاهو و قوم اش از موشک های دقیق و هدایت شونده حزب الله در آن به سر می برند و اصرار ترامپ بر قرار دادن موشک های ایرانی دقیق  و هدایت شونده و بسیار بزرگتر در رأس جدول هر گونه مذاکره احتمالی با رهبران ایران، چیزی نیست جز تأکید بر آن چه می گوییم.

حزب الله همچنان عنوان بزرگ مقاومت در زمان عادی سازی روابط عرب ها با رژیم اشغالگر باقی می ماند و جهت نمای میهنی و دستاوردهایش که پیروزی های سال 2000 و سال 2006 زبان حال این دستاوردهاست به همه این شک کنندگان و عادی سازان روابط با اشغالگر می گوید که سید حسن نصرالله به وعده ای که می دهد عمل می کند و روزهای آینده نیز آن چه می گوییم را ثابت می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.