سفارت روسیه در کره شمالی امروز یکشنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ کشتی ماهیگیری روسیه را که به اتهام نقض قواعد ورود توقیف کرده بود، آزاد کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، سفارت روسیه در کره شمالی امروز یکشنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ کشتی ماهیگیری روسیه را که به اتهام نقض قواعد ورود توقیف کرده بود، آزاد کرد. توقیف این کشتی باعث شد مسکو هشدار دهد که مذاکرات درباره همکاری در زمینه ماهیگیری را متوقف می کند.

سفارت روسیه در کره شمالی تأکید کرد که کره شمالی در 17 جولای به دلیل نقض قواعد ورود، سرنشینان کشتی ماهیگیری روسیه که 15 روسی و دو شهروند کره جنوبی بودند را بازداشت کرد. روسیه تأکید کرد که این کشتی هیچ قانونی را نقض نکرده است.

سفارت روسیه همچنین تأکید کرد که دو شهروند کره جنوبی نیز آزاد شدند.

وزارت وحدت کره جنوبی نیز اعلام کرد که کشتی و دو شهروند کره جنوبی آزاد شدند.

پیش از این رسانه های روسی اعلام کردند که سازمان ماهیگیری روسیه تأکید کرد که اطلاعات کشتیرانی نشان می دهد اقدامی که کره شمالی انجام داده است غیرقانونی است و کشتی وارد آب های کره شمالی نشده است.

سازمان ماهیگیری روسیه اعلام کرده است روسیه تا زمان حل مشکل کشتی ماهیگیری اش هیچ گونه مذاکراتی درباره ماهیگیری با کره شمالی انجام نمی دهد.توافقنامه سهمیه بندی ماهیگیری شامل ماهیگیری کره شمالی ها در دورترین نقطه شرق روسیه می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی روسیه کره شمالی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.