اعلام طرح تشکیل ائتلافی از احزاب راست تندروی پوپولیست در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا، زنگ خطر را در خصوص تندروی های سیاسی بیش از پیش در این قاره به صدا درآورده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد «متئو سالوینی» وزیر کشور ایتالیا امروز طرح تشکیل ائتلافی از ملی گرایان راست تندروی پوپولیست در اروپا با هدف ایجاد تغییراتی اساسی در اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

سالوینی این طرح خود را در ساعت 10:30 صبح امروز دوشنبه به وقت ایتالیا در هتلی در «میلان» در برابر خبرنگاران ارائه داد و امیدوار است بتواند 20 حزب حاکم را در این ائتلاف جمع کند.

رهبر راستگرایان افراطی ایتالیا امروز دوشنبه خواهان تشکیل ائتلافی از ملی گرایان برای شرکت در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ماه مه شد.

این جلسه با دیگر احزاب پوپولیست اروپا تحت شعار «برای اروپایی با حس مشترک!» برگزار شد.

احزاب راستگرای پوپولیست اروپا اکنون به سه گروه تقسیم شده اند: گروه اروپای ملل و آزادی متشکل از حزب لیگ ایتالیا، حزب اتحاد ملی فرانسه، حزب آزادی اتریش و حزب آزادی هلند، گروه محافظه کاران و اصلاح طلبان متشکل از حزب مردم دانمارک، حزب فنلاندی های واقعی در فنلاند و در نهایت گروه اروپای آزادی و دموکراسی مستقیم متشکل از حزب جایگزین برای آلمان و حزب برگزیت انگلیس.

سالوینی در کنفرانس خبری پس از نشست گفت هدف از تشکیل این ائتلاف، تشکیل گروهی اصلی برای انتخابات پارلمانی آتی اروپا است.

او افزود: «هدف ما تنها حضور، و یا باخت نیست. هدف ما پیروزی و تغییر قوانین اروپاست.»

رهبران پوپولیست گفته اند قصد دارند به نیروها پس از انتخابات بپیوندند تا بلوک جدیدی را که «اتحادیه اروپا را می لرزاند» ایجاد کنند.

سالوینی که وزیر کشور ایتالیا است چند روز پیش گفته بود:« ما می خواهیم، با همان حسن نیت و شیوه ای که در ایتالیا در پیش گرفته ایم ، این اروپا را به صورت اساسی تغییر دهیم.» وی از همه نیروهای سیاسی خواست با هدف ایجاد اروپایی که اولویت خود را به مردمش می دهد نه بوروکرات ها، صاحبان بانک ها و قایق های مهاجران غیرقانونی، به این ائتلاف بپیوندند. 

رویای سالوینی متحد کردن نیروهای پراکنده در یک ائتلاف بین المللی ملی گراها است و وی برای نیل به این مقصود روز جمعه در پاریس با «مارین لوپن» که مدت ها الگوی سالوینی بود دیدار و برگزاری تجمع بزرگ مشترکی را در ماه مه اعلام کرد.

با این حال مارین لوپن در کنار «ویکتور اوربان» نخست وزیر و رهبر حزب «فیدز» مجارستان، و رهبر حزب قانون و عدالت لهستان از غایبان اصلی نشست میلان بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.