یگان هایی از پلیس نظامی روسیه گشت زنی خود در مناطق امن در شهر«منبج» و حومه آن در شمال سوریه را امروز سه شنبه آغاز کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، یگان هایی از پلیس نظامی روسیه گشت زنی خود درمناطق امن در شهر«منبج» و حومه آن در شمال سوریه را امروز سه شنبه آغاز کردند.

«یوسب ماماتوف» سخنگوی پلیس نظامی روسیه در سوریه گفت که نخستین گشتی از مرزهای پشتی منطقه امن در نزدیکی منبج عبور کرد.

ماماتوف افزود که یگان های پلیس نظامی روسیه 10 کیلومتر در بخش شمالی از استان را از طریق شهرهای «میلمییران»، «عجمی»، «الانلی»، «الیابار» پیمودند و در آینده مسیر خود را به شکل منظم تغییر می دهند.

به گفته ماماتوف،ماموریت پلیس نظامی روسیه تضمین امنیت در مناطق واقع در چارچوب مسئولیت هایش و رصد مواضع و تحرکات گروه های مسلح است.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) تأکید کرد که در حال حاضر برنامه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را آغاز کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز 19 دسامبر سال 2018 تأکید کرد که کشورش داعش را در سوریه شکست داده است و نیروهای آمریکایی نیز از سوریه خارج می شوند.

در تحولی دیگر، هماهنگی های گروه های مسلح اعلام کرد که هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره پس از درگیری با گروه موسوم به «جبهه التحریر» که شامل گروه های مسلح هوادار ترکیه می شود، روستاهای«ترملا، النقیر، عابدین و ارینبه» در جنوب استان«ادلب» در شمال سوریه را به سیطره خود در آورد.

جبهه النصره پس از درگیری شدید با جبهه التحریر این روستاها را به سیطره خود در آورد.

خبرنگار المیادین در سوریه نیز گفت که درگیری میان گروه های مسلح در شمال سوریه گسترش پیدا کرد و به شمال استان«حماه» رسید.

این خبرنگار افزود که جبهه النصره با عقب راندن گروه های مسلح وابسته به ترکیه مناطق تحت سیطره خود را بیشتر کرد.

خبرنگار المیادین همچنین گفت که به دلیل درگیری جبهه النصره با جبهه التحریر همه راه های ارتباطی استان های حماه و ادلب قطع شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.