به گزارش ایرنا، امام جمعه بهاباد با اشاره به فرارسیدن عید غدیر خم گفت : ما عید غدیر را عید مرجعیت دینی نه مرجعیت سیاسی و جانشینی می دانیم .
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجد جامع اقامه شد، با اشاره به 18 ذی الحجه، و انتخاب علی(ع) به جانشینی پیامبر اسلام اظهار داشت : غدیر، تجلی حکومت و ولایت الهی ائمه اطهار (ع) در نظام اسلامی است .
وی غدیر را روز اکمال دین عنوان کرد و با بیان اینکه غدیر روزی است که دین نعمت ولایت را از سوی خداوند به بشریت ارزانی کرد، یادآور شد: غدیر عید بشریت، عید دوستداران حق و حقیقت و عدالت است.
وی با تاکید بر برگزاری جشن های غدیر با مشارکت مردم اظهار داشت: باید برای غدیر هم به اندازه عاشورا تلاش کرد چرا که عید ولایت است و ریشه عاشورا نیز غدیر است.
خطیب جمعه بهاباد همچنین افزود: غدیر عید سادات نیست بلکه عید امامت و ولایت است و این روز باید برای عموم مردم جشن بزرگی باشد .
وی هدف از ارسال رسل را بعثت پیامبران، ابلاغ دین و شریعت الهی، اجرای دستورات و اوامر الهی با هدف هدایت بندگان به «صراط مستقیم» و تنها راه سعادت دنیوی و اخروی و نجات از گمراهی و انحراف در جامعه دانست و گفت : غدیر ؛ اثبات مقام ولایت و حکومت امامان معصوم(ع) است .
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد در ادامه سالروز ولادت امام هادی(ع) را نیز تبریک گفت و افزود : آن حضرت در طول 33 سال امامت، با شش تن از خلفای عباسی به نام‌های معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعین، معتز هم ‌عصر بود که در زمان معتز و به دست عوامل وی مسموم شد و به شهادت رسید.
حجت الاسلام بشکانی در ادامه عید قربان را نیز عید عبادت و بندگی به درگاه خداوند دانست و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار داشت: دولت شهیدان رجایی و باهنر؛ الگوی دولت مکتبی و خدمتگزار برای دولت های آینده و حال است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه خدمتگزار بودن و مردمی بودن ویژگی دیگر این دو شهید از منظر امام راحل است، افزود : امام (ره) در این باره می‌فرمایند، «ارزش آقای رجایی، ارزش آقای باهنر... به این بود که خودی بودند، با مردم بودند، برای مردم خدمت می‌کردند. مردم احساس کرده بودند که این‌ها دارند خدمت می‌کنند.»
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در 200 کیلومتری جنوب شرق یزد قراردارد.
9877/ 2047/
**
امام جمعه تفت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: در حال حاضر دشمنان در تلاش هستند تا مردم را دلسر کنند، لازم است دولتمردان بیش از پیش کار کنند و درصدد رفع مشکلات مردم و جلب رضایت آنها باشند.
حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: دشمنان توان تماشای جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی را ندارند و با هم متحد شدند تا مردم ایران را از کرده خود پشیمان کنند.
وی ادامه داد: دشمن اکنون فهمید، نمی تواند در جنگ نظامی راه به جایی ببرد؛ از این رو به جنگ اقتصادی رو آورد و می خواهد با جنگ روانی و تشویش مردم، آرامش را از آنها سلب کند.
خطیب نماز جمعه تفت اضافه کرد: دولت می توانست توطئه دشمنان را پیش بینی کند و بهتر در صدد رفع آن برآید و فکری برای اوضاع اشتغال هم بکند.
حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه در این زمان باید اختلاف سلیقه ها را کنار گذاشت، گفت: همه باید برادرانه و با کار مضاعف برای انقلاب تلاش کنند چرا که هنوز انقلاب تمام نشده و ما در حال انقلاب هستیم.
وی در بخشی از خطبه ها به عید سعید غدیرخم اشاره کرد و از مسئولان و هیئت های مذهبی خواست تا در این عید بزرگ شیعیان چهره شهر را دگرگون کنند.
6197/ 2047/
**
امام جمعه مهریز گفت: قوه قضاییه با همکاری دولت و همراهی مردم با مفسدان اقتصادی برخورد کند و جلوی مشکلات اقتصادی را بگیرد.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: فشار اقتصادی، احتکار و گرانی فشار زیادی را به بیشتر مردم و طبقات ضعیف جامعه وارد کرده و راه علاج آن برخورد با مفسدان است.
وی ادمه داد: قوه قضاییه باید برای سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی جامعه و کنترل گرانی ها مفسدان را محاکمه کند تا درس عبرتی برای کسانی باشد که می خواهند از وضعیت موجود به نفع خود استفاده کنند.
خطیب جمعه مهریز هفته دولت را به دولتمردان تبریک گفت و از آنها خواست خدمتگزاری به مردم را همراه با صداقت همیشه مدنظر خود قرار دهند.
محی الدینی با تبریک عید غدیرخم به اهمیت امامت و ولایت اشاره کرد و از مردم خواست برای موفقیت کشور تابع اوامر مقام معظم رهبری باشند.
7541 / 2047/
**
امام جمعه موقت ندوشن با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: مسوولان و دولتمردان در نظام اسلامی ساده زیستی علی (ع) را الگوی خود قرار دهند و از نگرش اشرافی گری پرهیز کنند.
حجت الاسلام محمد رضا احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته ، ساده زیستی دولتمردان شهید رجایی و باهنر را ستود و از خدمات و تلاش های ارزنده آنان به اسلام، انقلاب و مردم قدردانی کرد.
وی با انتقاد از اینکه در شرایط کنونی نگاه برخی مسولان اشرافی گری است، اظهارداشت: این نوع نگرش در نظام اسلامی پذیرفتنی نیست و مسوولان نباید با این نوع تفکرات از مردم فاصله بگیرند.
امام جمعه موقت ندوشن در بخشی از خطبه ها به گرانی های اخیر اشاره و بر توجه به معیشت مردم و کنترل گرانی ها تاکید کرد و خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی به خصوص دانه درشت ها شد.
وی یادآور شد: وضع موجود توجیه ندارد و حق مردم نیست که نگران مسایل اقتصادی باشند.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: کشورمان ثروث و منابع عظیم خدادادی دارد و ما باید با درایت و تدبیر مسایل را حل و مدیریت کنیم و از بحران تحریم ها عبور کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همه مشکلات اقتصادی را نمی توان به آمریکا ربط داد بخش مهمی از آن به خودمان و مدیریت و تدبیر مسولان بر می گردد.
وی اظهار امیدواری کرد: دستگاه قضایی هر چه زودتر با مخلان اقتصادی برخورد قاطع داشته باشد تا بخشی از خواسته های مردم محقق و وضعیت بازار قابل قبول شود.
امام جمعه موقت ندوشن در ادامه با گرامی داشت دهه ولایت و امامت و تبریک عید غدیر خم بر برگزاری آیین های با نشاط و شاد با رعایت مسایل دینی، مذهبی و اسلامی تاکید کرد.
2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.