به گزارش ایرنا ، علی زینی وند، روز یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان با تقدیر از تلاش های نیروهای سپاه استان در کشف انبار کالاهای احتکار شده اظهار داشت: کشور در شرایطی قرار دارد که هر گونه تغییر قیمت و اتفاقی می تواند موجب التهاب بیشتر بازار شود.
وی با تأکید بر لزوم افزایش نظارت ها در بازار افزود: عوامل برخورد با محتکران همچون اطلاعات ، سپاه و تعزیرات حکومتی باید نسبت به این مسأله حساسیت داشته باشند و اخبار موجود درباره انبارها بعد از بررسی اسناد، اعلام شود.
معاون استاندار یزد تصریح کرد: این کار، کاملا تخصصی است و باید به گونه ای عمل شود که یک تلاش مثبت ، نتیجه و بازتاب منفی در جامعه و بازار نداشته باشد به همین دلیل فقط اخبار انبارهای متخلفی رسانه ای شود که احتکار آنها ثابت شده باشد.
زینی وند تأکید کرد: باید بپذیریم که شرایط امروز کشور عادی نبوده و تحمیل شده بنابر این روزهای سختی در پیش است که باید با همکاری همه بخش ها و اعتمادآفرینی در میان مردم ، مسیر را طی کنیم.
در این جلسه رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و دبیر کارگروه تنظیم بازار یزد با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالاها از افتخارات دولت تدبیر و امید است گفت: در قالب این طرح از 40 هزار انبار موجود در استان یزد ، 30هزار واحد در سامانه ثبت شده است.
محمدرضا علمدار یزدی در حاشیه این جلسه در این خصوص در گفت و گو با ایرنا در گزارشی درباره اقدام های نظارتی ستاد مبارزه با احتکار و اختفای کالا اظهار داشت: با نگهداری غیرمتعارف کالاهایی کالاهای اساسی، غلات ، گندم خوراکی ، گندم دامی ، جو ، برنج سفید ، مواد پروتئینی ، نهاده ها ، حبوبات و انواع لوازم خانگی برخورد قانونی می شود.
وی با بیان اینکه در این جلسه تصمیماتی درباره نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و نرخ گذاری گوشت قرمز ، گوشت مرغ گرم و منجمد نیز گرفته شد، افزود: با نظر اعضا قیمت گوشت قرمز 490 هزار ریال ، قیمت گوشت مرغ گرم بر اساس بخشنامه کشوری 81هزار و 750 ریال و مرغ منجمد 67 هزار ریال در سطح استان و 68هزار ریال در 2 شهرستان بهاباد و خاتم به لحاظ بعد مسافت تصویب شد.
تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب از سازمان صمت استان یزد، 25 هزار و 632 مورد اعلام شده است.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.