به گزارش ایرنا، محمد صالح احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران مهمترین رسالت دانشگاه علمی کاربردی را مهارت آموزی عنوان کرد و افزود: این دانشگاه به همراه دانشگاه فنی و حرفه ای بر پایه برنامه ششم توسعه به لحاظ کمی و هم کیفی توسعه خواهد یافت.
وی ادامه داد: اکنون 10 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه علمی کاربردی و پنج درصد دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه ای تحصیل می کنند، اضافه کرد: مجموع این رقم بر پایه برنامه ششم توسعه باید از 15 درصد به 30 درصد ارتقا یابد که این مهم بیانگر توجه به این دانشگاه های مهارتی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد با یادآوری اجرای طرح پالایش مدرسان این دانشگاه اظهار داشت: تاکنون 50 درصد مدرسان این دانشگاه در مصاحبه های مختلف به منظور بررسی صلاحیت علمی و تجربی شرکت کردند که 25 درصد آنان به تدرس ادامه می دهند.
احمدی خاطر نشان کرد: از شهریور امسال نیز مدرسان جدید بر اساس صلاحیت عملی و تجربی پذیرش می شوند.
وی با بیان اینکه هر یک از مراکز علمی کاربردی استان باید نسبت به راه اندازی مراکز نوآوری اقدام کنند، افزود: طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه جامع علمی و کاربردی، به دانشجویانی که ایده جدیدی در این مراکز به ثبت برسانند 500 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 2 درصد اعطا می شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی یزد از آغاز پذیرش دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه در 9 مرکز فعال در استان خبر داد و افزود: پذیرش دانشجویان مقطع کاردانی تا 29 مرداد و مقطع کارشناسی نیز تا پنجم شهریور ماه ادامه دارد و علاقه مندان در 127 کد رشته نسبت به انتخاب رشته اقدام می کنند.
حدود یکهزار مدرس در مراکز زیرمجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد به آموزش پنج هزار دانشجو در 150 رشته می پردازند.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.