به گزارش ایرنا فخرالسادات خامسی‌ روز شنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه این طرح از 22 تا 26 مردادماه با شعار خانواده سالم و بالنده با ازدواج آگاهانه در استان برگزار می شود افزود: استفاده از ظرفیت نیروهای توانمند و مردمی در قالب سازمان ‌های مردم نهاد حوزه ازدواج و خانواده، ایجاد نگرش مثبت اجتماعی به ازدواج و خانواده پایدار و گفتمان‌سازی اجتماعی موضوع ازدواج در بین اقشار تأثیرگذار مردمی از دیگر اهداف طرح یاد شده است .
وی خاطر نشان کرد: در طرح یاد شده بیش از 100 برنامه در محورهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی شامل برپایی جشن، نمایشگاه ، کرسی‌های آزاداندیشی، پایگاه‌های سلامت، همایش، نشست‌های علمی، گفت‌وگوهای اجتماعی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و مسابقات مختلف اجرا می شود.
خامسی، رونمایی از دانشنامه ازدواج برای نخستین بار در کشور در استان در قالب طرح یاد شده خبر داد و افزود: در اجرای این طرح افزون بر 50 دستگاه اجرایی و 30 سازمان مردم نهاد استان همکاری دارند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار داشت: براساس اخرین آمار رسمی سال 95، سن ازدواج دختران در استان یزد 22.9 درصد و پسران 27.8 است.

***اجرای برنامه های مختلف به مناسبت هفته ازدواج
مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد هم در این نشست با اشاره به هفته ازدواج (22 تا 26 مردادماه) گفت: برنامه های مختلفی به مناسبت این هفته در سطح استان برگزار می شود.
مسعود شریعتی تجلیل از زوج های جوان موفق ، قدردانی از خیرین و خادمان امر ازدواج ، اهدا جهیزیه به نوعروسان نیازمند ، برپایی نمایشگاه و کارگاههای آموزشی را از جمله برنامه های این هفته بیان کرد و افزود: پاتوق فرهنگی هم در گذر فرهنگ و هنر کشور در کوچه مازاری ها برپا می شود.

***راه‌اندازی دفتر شورای اجتماعی محلات در یزد
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد هم در این نشست از راه اندازی دفتر شورای اجتماعی محلات با هدف هم افزایی و تعامل میان سازمان های مردم نهاد خبر داد و گفت: ایجاد پایگاه اطلاعات زیرساختی اجتماعی و مکان یابی هم در دستور کار این سازمان قرار دارد.
عباس ملازینلی افزود: در راستای طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار، هفت پایگاه سلامت در پارک های سطح شهر یزد به منظور راهنمایی و مشاوره شهروندان ایجاد می شوند.
محمد علی صادقی پور معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی یزد هم گفت: طرح یاد شده با هدف پیشگیری از طلاق که یکی از آسیب های اجتماعی است برگزار می شود.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.