به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید کاظم دشت آبادی روز پنجشنبه همزمان با سالگرد شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرنگار ایرنا در ابرکوه اظهار داشت : نقطه مهم در رسالت خبرنگاری، حفظ و رعایت امانت داری است .
وی افزود: نگرش دقیق و عمیق خبرنگار به رخدادها و وقایع خبری، توجه به اولویت های نظام اسلامی، حفظ وحدت و عزت ایران اسلامی از عوامل مؤثر در ارزش بخشیدن به حرفه خبرنگاری است.
این مسئول ادامه داد: خبرنگار همواره باید حق را بازگو کند و از خطر نهراسد و همواره به دنبال کشف حقایق باشد.
دشت آبادی با اشاره به اینکه خبرنگاران بدون عشق به انسان ها و ارزش های انسانی ، موفقیتی نخواهند داشت، ادامه داد: آنها در عین حال باید عشق و امید به آینده را در بین مردم تقویت کنند.
کارگر ابرقوئی خبرنگار ایرنا در ابرکوه هم با ارائه گزارشی گفت: تلاش می کنیم اخبار و گزارش ها که نقش بسیار تاثیر گذاری در رشد و توسعه شهرستان دارد به موقع ارسال شود.
همچنین به همین مناسبت عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه، از خبرنگاران شهرستان ابرکوه تجلیل شد.
به گزارش ایرنا ، در این مراسم شهردار ابرکوه با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی اظهار داشت: خبرنگاران از جایگاه ویژه و بلندی برخوردار هستند .
سید علیرضا رسولی با تاکید بر اینکه با نقد منصفانه و عادلانه خبرنگاران می تواند در مسیر توسعه و آبادانی تلاش کرد، افزود: تلاش این قشر زحمتکش ستودنی است.
رسولی به برخی از فعالیت های 10ماهه شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: در سند چشم انداز افق 1404 ابرکوه را بعنوان شهر گردشگری با برند انسان محور و خلاق معرفی کردیم و تلاش می کنیم این شهر آنطوری که شایسته است به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.
وی با اشاره به بودجه 100 میلیاردی ریالی شهرداری ابرکوه در سال جاری که توسط شورای اسلامی مصوب و ابلاغ شد، افزود: ماهیانه 3.5 میلیارد ریال هزینه جاری شهرداری است.
شهردار ابرکوه تصریح کرد: شهرداری ماهیانه 980 میلیون ریال بابت جمع آورزی زباله و 900میلیون ریال بابت نگهداری فضای سبز هزینه می کند.
وی با بیان اینکه با مشکلات و تبعات خشکسالی و کم آبی روبرو هستیم ، یادآورشد: آب 88 درصد فضاهای سبز این شهر از آب شرب جدا شده است.
رسولی همچنین به ساخت سایت بزرگترین بوستان ابرکوه خبر داد و گفت: برای رفاه حال شهروندان این بوستان در وسعت 18 هکتار ساخته خواهد شد.
معماریان عضو شورای شهر هم با بیان اینکه خبرنگاران طلایه داران و زبان گویای مردم هستند اظهار داشت: خبرنگاران رسالت بزرگی در جامعه دارند که در راستای ارتقاء شعور اجتماعی و روشنگری افکار عمومی تلاش می کنند.
زارعی عضو دیگر شورای شهر ابرکوه هم با بیان اینکه خبرنگاران با عشق و علاقه کار می کنند افزود: این قشر برای تهیه خبر و گزارش بسیار تلاش می کنند اما برخی از مسئولان هم به جایگاه خبرنگار احترام نمی گذارند.
همچنین در مراسمی که با حضور بخشدار بهمن برگزار شد از خبرنگاران فعال شهرستان ابرکوه تجلیل شد.
محمد علی اکرمی در این مراسم گفت: خبرنگاران نقش موثری در رشد و توسعه منطقه دارند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند، اظهار داشت : بخش بهمن یکی از مناطق محروم استان یزد است که بایستی خبرنگاران و رسانه ها در زمینه محرومیت زدایی از این بخش ، بخشداری و دیگر مسئولان را یاری کنند.
شهید صارمی در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید.
به همت شورای فرهنگ عمومی کشور روز شهادت صارمی در تقویم رسمی ایران «روز خبرنگار » نامگذاری شد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.