به گزارش ایرنا محمدرضا تابش عصر سه شنبه در پیامی نوشت: خبرنگاران، طلایه داران جبهه آگاهی، چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و می کوشند تا شفافیت را به جای ابهام ، گفت و گو ،تعامل و ارتباط را به جای فاصله و تقابل، جایگزین کنند.
وی اضافه کرد: جامعه بدون خبرنگار، جامعه ای است که در آن ارکان قدرت تعهدی نسبت به پاسخگویی در قبال عملکرد خود به افکار عمومی نمی بینند و خود را فارغ از نظارت و مطالبه گری، یکه تاز عرصه مدیریت بعضا خود محور مبتنی بر تک صدایی و پنهان کاری می دانند.
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چشم تیزبین، جان آگاه، زبان حق گو و اندیشه پویای خبرنگاران که به مانند قلبی تپنده، جامعه را به حرکت، اصلاح، مطالبه گری، نظارت بر عملکرد مسئولان و نقد و نظر فرا می خوانند، سرمایه ای است بی بدیل که ضامن رشد و تعالی و بالندگی ملت هاست.
تابش تصریح کرد: امروزه در کنار فعالیت ارزشمند و تاثیر گذار خبرنگاران رسمی و حرفه ای، به مدد رشد تکنولوژی و گسترش تلفن های هوشمند و دیگر ابزار ارتباطی، هر شهروند بدل به یک رسانه و عاملی برای نظارت بر کار مسوولان و مطالبه حقوق خود شده است و این امر، اگر مبتنی بر آگاهی، انصاف، صداقت و اخلاق حرفه ای گام زدن در فضای رسانه باشد، امری مبارک است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و همه خبرنگارانی که در راه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جهان، جان شیرین خود را تقدیم بشریت کرده اند، گفت : 17 مرداد ، یادگار ارزنده دولت اصلاحات است که تقویم را مزین به روزی به نام خبرنگار کرد.
در بخشی از این پیام نوشته شد: این روز را به همه اهالی خبر و رسانه در سراسر کشور و استان و تمامی کسانی که بی مزد و منت به گسترش فضای آگاهی و نقد و نظر منصفانه و مطالبه گری اجتماعی دامن می زنند، شادباش می گویم و از خدای متعال سلامتی روزافزون و شادکامی این پرچمداران عرصه اطلاع رسانی را آرزو می کنم .
نماینده استان یزد در مجلس افزود: همچنین از مجموعه حاکمیت انتظار می رود حافظ حقوق این عزیزان و تضمین کننده امنیت آنها در ایفای وظیفه خطیری که برعهده دارند ، باشد.
شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید و روز شهادتش در تقویم رسمی ایران روز خبرنگار نامگذاری شد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.