علی زینی وند روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: بر اساس تصمیم اعضا ، کارگروه ها تخصصی زیرمجموعه ستاد در استان مستقر شد و هر کمیته وظیفه رصد آنلاین و سریع قیمت ها را در بخش مربوطه بر عهده دارد.
وی افزود: به عنوان نمونه کمیته ای وظیفه رصد قیمت مواد خوراکی و مصرفی و کمیته دیگری وظیفه رصد قیمت لاستیک و لوازم یدکی خودروهای سنگین را انجام خواهد داد.
معاون استاندار یزد تصریح کرد: هم اکنون برای لاستیک های پرمصرف و کمیاب در سطح استان ، حواله صادر می شود که با نظارت اتحادیه انجمن رانندگان و سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، راهداری و استانداری در قالب کمیته تصمیم گیری می شود.
به گفته زینی وند ، مجموعه های نظارتی استان بر روی قیمت لاستیک بویژه درباره لاستیک هایی که با ارز دولتی وارد و در استان توزیع می شود بشدت حساس است به همین منظور عاملان توزیع ، شیوه صدور حواله و میزان کمبود اندازه های پرمصرف مشخص شده که مشکلات آنها بزودی حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه درباره لبنیات و برخی اقلام ضروری تصمیماتی در ستاد مرکزی تنظیم بازار کشور گرفته شد ، افزود: در این خصوص در یزد نیز تصمیم گیری بر همین اساس خواهد بود.
رئیس ستاد تنظیم بازار یزد یادآور شد: کمیته ای برای مبارزه با احتکار با مسئولیت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) هر استان از جمله در یزد تشکیل و آغاز به کار کرد.
زینی وند اظهار داشت: درباره قیمت آهن و محصولات فولادی و نیز خوراک پتروشیمی و مواد اولیه برخی کارخانه های استانها بویژه یزد در تهران تصمیماتی گرفته شده که در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اعلام شد.
معاون استانداری یزد با بیان اینکه همه دستگاه ها برای تأمین نیرو و امکانات در حوزه تقویت نظارت و بازرسی ها و حضور بیشتر در بازار ملزم شدند، اظهار امیدواری کرد که ستاد بتواند در کنار مردم ، بخشی از سختی های ناشی از گرانی ها را کاهش دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد امروز در ستاد تنظیم بازار استان بیان اینکه هم افزایی میان دستگاه های اقتصادی استان برای اطلاع رسانی از شرایط بازار ضروری است، گفت: به منظور نظارت بیشتر و کنترل وضعیت بازار ، نمایندگان رسانه ها هم در کنار مسئولان به کاهش التهاب ها کمک کنند.
علی زینی وند با بیان اینکه در شرایط فعلی ، کوتاهی در نظارت ها از هیچ بخشی پذیرفته نیست و از سوی دیگر انجام خدمات مثبت دولت برای افکار عمومی اطلاع رسانی شود و نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی باید در تهیه گزارش وضعیت بازار و مسائل اقتصادی محتاطانه و به گونه ای عمل کنند که موجب التهاب آفرینی در میان مردم نشود.
تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب از سازمان صمت استان یزد، 25 هزار و 632 مورد اعلام شده است.
پیش از این دبیری ستاد تنظیم بازار در استان ها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی بود و چندی قبل این مسئولیت به سازمان صمت سپرده شده است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.