به گزارش ایرنا، حمید ضیایی پرور روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران ارشاد و خانه مطبوعات استان یزد گفت: فعالیت های پراکنده و تک بعدی رسانه ای در شرایط موجود قابلیت رقابت را از رسانه ها می گیرد و باید فعالیت های این حوزه در قالبی همگرا به صورت یک مجموعه واحد که فراورده های مختلف خبری در قالب نوشتاری، فضای مجازی و چند رسانه ای را تولید می کنند، شکل بگیرد.
وی ادامه داد: تحولات عرصه اطلاع رسانی در سال های اخیر ضرورت پرداختن به تولیدات رسانه ای در فرمت های مختلف و متنوع را دو چندان کرده و رسانه هایی که تنها در یک زمینه مانند نوشتاری فعالیت می کنند، قابلیت رقابت و بقاء کمتری خواهند داشت.
ضیایی پرور یادآور شد: کاهش تیراژ و صفحات نشریات مکتوب و تعطیلی برخی از این رسانه ها و دسترسی بیش از 75 درصدی مردم به اینترنت مبین تحولات عرصه ارتباطات است و فعالان عرصه رسانه باید با مهارت افزایی زمینه تداوم فعالیت در فضای جدید ارتباطی و اطلاع رسانی را ایجاد کنند.
وی در خصوص برنامه های دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: بخش قابل توجهی از مهمترین منابع علمی حوزه ارتباطات کشور در این دفتر تولید شده و از 60 عنوان کتاب منتشر شده از سوی این مرکز، بخش قابل توجهی منابع آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری است.
ضیایی پرور برگزاری دوره های متناسب با تحولات عرصه رسانه و نیاز فعالان این عرصه را از اولویت های این مرکز عنوان کرد و گفت: در گردهمایی خانه های مطبوعات کشور که از 24 تا 26 مرداد ماه جاری در تبریز برگزار می شود، 2 کارگاه تخصصی برای شرکت کنندگان در این گردهمایی از سوی مرکز مطالعات برگزار می شود.
وی ایجاد باشگاه خبرنگاران خارجی فعال در ایران و برگزاری چندین نشست با مسئولان کشور برای این گروه از خبرنگاران را از فعالیت های مهم معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد عنوان کرد و افزود: ایجاد زمینه همکاری های رسانه ای با برخی کشورهای جهان مانند روسیه نیز باعث می شود تا ظرفیت های رسانه ای کشور در حوزه بین المللی تحول بیشتری پیدا کند.
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یکروزه به یزد، کارگاه آموزشی تخصصی با عنوان ظرفیت های فضای مجازی برای اطلاع رسانی را برای اصحاب رسانه این استان برگزار کرد.
/6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.