به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان یزد روز یکشنبه در مراسم شروع به کار بنیاد فرزانگان اردکان اظهار کرد: بنیاد یادشده برنامه ریزی در حوزه سالمندان، ارایه خدمات توان بخشی، آموزشی و مراقبتی آنها را در دستور کار دارد.
جلیل عفتی بیان کرد : بهزیستی به عنوان متولی سالمندان ، برنامه های مختلفی را برای خدمت رسانی به این قشر در دست اجرا دارد که می توان به تشکیل بنیاد فرزانگان، طرح توانمند سازی سالمندان با هدف حفظ و افزایش سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان، ایجاد مراکز روزانه و درمان در منزل سالمندان و آگاه سازی و تغییر نگرش شهروندان و ... اشاره کرد.
وی افزود: راه اندازی بنیاد توسط سالمندان باعث می شودآنها در حوزه مسائل و وظایف حوزه سالمندی نقش داشته و اثرگذار باشند.
وی با بیان اینکه گذراندن دوره سالمندی نیاز به برنامه ریزی دارد، اظهار کرد: هر بخشی از دوران زندگی خصوصیات خاص خود را دارد و نباید احساس کنیم سالمندی دوره رکود و انزوا است زیرا با احساس تنهایی و روحیه ناامیدی سلامت جسمی نیز با شدت بیشتری به خطر می افتد.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به وجود مرکز تحقیقات سالمندی اردکان و مرکز جامع سالمندان شهرستان عنوان کرد: راه‌اندازی بنیاد فرزانگان گامی موثر در راستای منزلت و اکرام سالمندان است و ارایه خدمات به سالمندان را تکمیل می کند.
رئیس اداره بهزیستی اردکان اظهار داشت: مؤسسه خیریه بنیاد فرزانگان به منظور تحقق پاسداشت جایگاه سالمندان، تلاش در راستای توانمندی آنها از نظر اقتصادی، معیشتی، جسمی، فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه‌ سبک زندگی سالم، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های شغلی، مشاوره، بهداشتی ، ارائه خدمات نوین در حوزه سالمندی و جذب کمک‌های مردمی و دولتی ایجاد شده است.
امیرولی عضدزاده افزود: منابع تامین اعتبار بنیاد از طریق جمع‌آوری کمک های مردمی ، وقف و از سایر کمک و تسهیلاتی که در برنامه تامین منابع مالی مؤسسه ضرورت دارد، تأمین می‌شود و تاکنون برای این مرکز 40 میلیون ریال هزینه شده است.
وی از بنیاد فرزانگان به‌عنوان پایگاه دایمی جهت استقرار سالمندان و ارتقا میزان بهره‌ وری این قشر در اوقات فراغت نام برد و تصریح کرد: به‌طور یقین می‌توان گفت که بنیاد فرزانگان بازوان توانمند بهزیستی در ارایه خدمات مناسب‌تر به سالمندان است.
وی با بیان اینکه بنیاد فرزانگان در راستای تکریم بازنشستگان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید از بنیاد حمایت کرده و از توان و تجربه بازنشستگان در امور شهری و مجامع علمی استفاده کنند.
وی هدف از ایجاد بنیاد یادشده را اقدامی در جهت توانمند سازی سالمندان دانست که به همت جمعی از خیرین و بازنشستگان فرهیخته شهرستان انجام شد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.