امام جمعه مهریز گفت: مواضع قاطعانه رئیس جمهوری اسلامی ایران در برابر شیطنت های اخیر آمریکایی ها در طراحی تحریم های جدید نفتی قابل ستایش است.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازجمعه امروز مهریز افزود: آحاد مردم ولایی از این رویکرد انقلابی و مواضع قاطعانه مسولان و شخص رئیس جمهوری حمایت می کنند.
وی ادامه داد: ملت ایران هیچگاه تسلیم استکبار به سرکردگی آمریکا و حامیانش به خصوص در منطقه نمی شود و با اطاعت از مقام معظم رهبری در صحنه ها حضور دارد.
خطیب نماز جمعه مهریز در ادامه به هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست بلکه به معنای جلوگیری از اختلاط بی قید و شرط زن و مرد نامحرم در جامعه است.
محی الدینی بیان کرد: از منظر دین اسلام و قرآن ، حجاب ، زن را از شر افراد بد سرشت در جامعه حفظ می کند و با ترویج آزادی های بی حد و مرز و تضعیف بنیان های عقیدتی و فکری شاهد ترویج بی بند و باری می شویم.
7541/ 2047/
**
امام جمعه بهاباد با اشاره به سالروز حمله ددمنشانه ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس در 12 تیر ماه سال 1367 و شهادت 290 سرنشین آن گفت : آن‌ روز خلیج نیلگون فارس از خون شهدای این حادثه شوم گلگون شد و غباری از غم، چهره خلیج را پوشاند.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: تیرماه سال 1367، با حادثه‌ای دلخراش همراه بود، شهادت 290 مسافر هواپیمای ایرانی به دست ناو آمریکایی که با غفلت فرماندهان آن کشور رنگ مغرضانه ای به خود گرفته‌بود، همراه بود.
وی اضافه کرد: حادثه‌ای که زخمی بر نیلگونی خلیج فارس شد و تنها پیکر تکه تکه شهدا را برای دریا به جا گذاشت.
خطیب جمعه شهرستان بهاباد در ادامه با بیان سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) افزود : اهل بیت (س) ما را از گمراهی و ضلالت به سمت نور هدایت کردند.
حجت الاسلام بشکانی تصریح کرد: مذهب شیعه توسط امام جعفر صادق(ع) پایه گذاری و تاسیس شد و این امام بزرگوار بیش از چهار هزار شاگرد در راه خدمت به اسلام و اشاعه معارف ناب اهل بیت علیهم السلام تربیت کردند.
وی به روایتی از امام جعفر صادق در خصوص عزت و عزتمندی مردم اشاره کرد و گفت : آن حضرت فرمودند، اگر چهار چیز رادر چهار جا قرار دهیم مردم دنبالش می گردندکه شامل عزت، توان گری و ثروت، آسایش و غصه های بیهوده است .
امام جمعه بهاباد در ادامه با اشاره به درگذشت علامه امینی در 12 تیر سال 1349، گفت: علامه امینی با 50 سال تلاش برای جامعه بشری با تالیف کتاب الغدیر سنت نبوی را احیا کرد.
وی گفت : علامه امینی در مقام اجتهاد ، جایگاه والایی داشت و بیشتر وقت ها مشغول تحقیق و مطالعه بود و از منابع علمی اسلامی توشه بر می‌گرفت و در تفسیر، حدیث، تاریخ و علم رجال صاحب‌نظر بودند.
ابراهیمی بشکانی همچنین به 14 تیر روز شهرداری اشاره کرد و با اشاره به انتخاب شهردار جدید بهاباد اظهار امیدواری کرد که مردم به مجموعه شهرداری برای توسعه شهری آباد همکاری کنند .
9877 / 2047/
**
امام جمعه میبد گفت: جبهه کفر ،ظلم و ستم برای وارد کردن ضربه سنگین به ملت ایران و انقلاب اسلامی وارد میدان شد که باید علاوه بر شناخت درست آن تمهیداتی هم برای مقابله با آن اندیشید.
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته میبد تاکید کرد: نباید در برابر هجوم دشمن ترسید، زیرا در دفاع مقدس از سخت ترین هجمه ها ،با ایستادگی، استواری،عقلانیت و شجاعت عبورکردیم ؛امروز هم با حضور ملت و مسئولان از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد .
خطیب جمعه میبد با تاکید بر اینکه حساب مردم آمریکا از حاکمان مستکبر آنها جداست و خیلی از مردم آن کشور مظلوم هستند، افزود: ما به جریان صهونیستی و لابی های شیطانی قدرت های حاکم در آمریکا نفرین و مرگ می گوییم .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز این باطل خبیث که شرارت در ذات اوست ، رفتارش حتی با چین، کره و اتحادیه اروپا و ناتو هم درست نیست .
رئیس جامعه المصطفی العالمیه تاکید کرد: قدرت های منطقه و آل سعود که دل به آمریکایی ها بسته اند به یقین بدانند بعد از خلاص شدن از ایران ،قطعا به آنها هم رحم نخواهندکرد.
اعرافی با اشاره به ابعاد مختلف روح شرارت آمریکا در آفریقای جنوبی ،قاره آمریکا و نقاط مستقل غرب آسیا، منطقه خاورمیانه و حتی اروپا گفت: تمرکز آنها نسبت به انقلاب اسلامی در چند محور خلاصه می شود.
امام جمعه میبد افزود: نخستین خط مشی آنها فروپاشی اقتصادی با تنظیم سخت ترین نظام تحریم و فشار اقتصادی علیه ایران است که مثل دوره گردها راه افتاده اند تا راه های ارتباطی ایران را قطع کنند.
خطیب جمعه مرکز شهرستان میبد ایجاد آشوب و ناامنی را دومین هدف استکبار خواند و افزود: کشور امن و مستقل ایران، قابل تحمل برای آنها نیست.
وی بی اعتمادسازی مردم ،کوچک سازی دستاوردهای انقلاب البته به خاطر ضعف هایی که وجود دارد سومین اهداف آنها دانست تا روابط حاکمیت و مردم را مخدوش کنند.
مدیرحوزه های علمیه کشور تصریح کرد: هدف چهارم آنها مهار قدرت انقلاب و مقاومت در دنیاست چرا که از این قدرت ضربه ها دیدند و طعم شکست را در برابر قدرت مقاومت چشیده و احساس حقارت کرده اند.
ص.ا/ 2047/
**
همچنین امام جمعه ندوشن با اشاره به سفر اروپایی رییس جمهوری به چند کشور اروپایی از مواضع عزتمندانه آقای روحانی در مقابل یاوه گویی ها و تهدیدهای آمریکا به محدود کردن خرید و فروش نفت ایران در بازارهای جهانی تجلیل کرد.
حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه های نماز جمعه این هفته ندوشن افزود: همانطور که رییس جمهوری در این سفر اعلام کرد، اگر نفت ایران صادر نشود تضمینی برای صادرات نفت دیگر کشورهای منطقه وجود ندارد.
وی با اشاره به مذاکره آقای روحانی با برخی سران کشورهای اروپایی افزود: اگر آن کشورها به تعهد خود در قبال ایران عمل نکنند ما نیز از برجام خارج خواهیم شد.
وی مواضع قدرتمندانه آقای روحانی در مقابل رژیم صهیونیستی را ستود و با اشاره به قدردانی مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی از رئیس جمهوری گفت: این رژیم جنایت های زیادی علیه کشورمان مرتکب شد و از دشمنان اصلی ماست.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی فقط به منافع خود می اندیشند، بر وحدت مردم و مسوولان در مقابل توطئه های آنان تاکید کرد.
2047/
**
همچنین امام جمعه ابرکوه گفت: مشکل کم آبی در کشور موجب نگرانی شده است، کم شدن ذخایر آبی برای مردم درست تفهیم و تبیین نشده است .
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه افزود: ملت به خوبی می داند که سال های اخیر میزان بارندگی مخصوصاً در نیمه جنوبی کشور در پایین ترین سطح بود اما همه نمی دانند که سدهای مهم کشور کمتر از 40درصد آب دارند.
وی اظهار کرد : سطح منابع آب زیرزمینی کاهش یافته و کشور در آستانه بحران خشکسالی و تغییر اقلیمی قرار دارد .
حسینی ادامه داد: استان یزد به صورت جدّی نیازمند مدیریت و اقدام فوری در بخش آب است و این مشکل را استاندار یزد از همان ماه های نخست فعالیت خود در استان حس کرد و اولویّت اول استان دانست.
وی تصریح کرد : آقای محمود زمانی قمی استاندار محترم یزد به دنبال راهکارهای مقابله با بحران کم آبی است . اما سخن این است که چرا مشکل آب فقط مشکل استاندار شده است؟، نمایندگان استان، مسئولان و دیگر مقام ها چرا به صورت جدی وارد این مقوله نمی شوند.
وی ادامه داد: روند به سمت فاجعه زیست محیطی پیش می رود ، عزم و اراده دولت و ملت را برای جلوگیری از خطر می طلبد .
وی بیان کرد: مردم نجیب ما ، مشکلات صنفی و معیشتی و اقتصادی را سالهاست صبورانه تحمّل کردند اما آب مساله حیاتی است ، آب و بی آبی به معنای حیات ومرگ است .
وی گفت: مردم باید صرفه جویی کنند، اسراف نکنند و هم مسئولان مدیریت جدی داشته باشند، در بحث مشکل اقتصادی کشور هم راه حل این است که همه آستین همت را بالا بزنیم و همکاری کنیم و مسئولان هم باید صدای مردم و مطالبات قانونی در حوزه های مختلف مانند اصناف و بازاریان و اتحادیه ها،بهداشت و درمان ، حمل و نقل ، مسکن را بشنوند و پیگیر حل و فصل مشکلات باشند .
وی تاکید کرد: اینکه دیدیم بازاریان و صنوف در تهران اجازه سوء استفاده سیاسی عناصر بد خواه را در تجمّع شان ندادند، نشان از درک بالای بازاریان از ارزش گوهر امنیّت دارد، می دانند که اوّلین شرط چرخیدن اقتصاد و بازار، برخورداری کشور از امنیّت سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی است ما به کلام حکیمانه مقام معظم رهبری با تجربه های محسوس اعتقاد داریم اگر مردم به صحنه بیایند هیچ مشکل لاینحّلی در کشور وجود نخواهد داشت .
وی ادامه داد: لذا مسئولان باید صادقانه و هوشمندانه و شفاف با مردم سخن بگویند چون جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت کلید خورده است و این وحدت ملی و انسجام دشمن شکن و امید دادن به مردم است که پاسخ عملی توطئه ها و طراحی های دشمن است .
وی در ادامه گفت: شما دید ، افتتاح فاز دوم پالایشگاه عظیم در خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان را چگونه فرزندان این کشور در اوج تحریم ها و تحمل شرایط سخت محیطی و گرمای پنجاه و چند درجه به بهره برداری رساندند تا حلقه خود کفایی کشور در تأمین بنزین و گازوئیل کامل شود،این مجاهدها به مردم امید می دهد .
حسینی بیان کرد: تلاش و برخورد انقلابی مسئولان دولتی و قضایی در مقابله با شتر دزدان بازار سکه ارز و طلا که نگرانی و هشدار رهبری را هم در پی داشته به مردم امید می دهد .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهار کرد: در بخش اقتصادی کشور دچار مشکل است نه بحران ، دشمن با هدف جنگ روانی حرف از بحران اقتصادی می زند !
امام جمعه شهر ابرکوه در ادامه به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و تصریح کرد : همه مساجد و حسینیه ها پرچم عزای رئیس مذهب را برافراشته کنند و شهادت امام را در حالی گرامی می داریم که قبر غریبش در بقیع زایر ندارد .
وی اظهار کرد: امام صادق (ع) حق بزرگی را بر همه ما و مکتب و مذهب ما دارد و عموماً آموزه های دینی و فقهی ما از آن بزرگوار است .
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.