در این مراسم که در روستای « وراعون » بخش عقدا برگزار شد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ،فرماندار، بخشداران، دهیاران و شهرداران اردکان حضور داشتند، مشکل روستاها بررسی شد.
محمود زمانی قمی استاندار یزد در این گردهمایی بیان کرد: زنجیره مدیریت در کشور زمانی تکمیل می‌شود که کار مدیریت و نظارت بر امور از خود مردم آغاز شود.
وی ادامه داد: انتخاب اعضای شوراها و دهیاران از بین مردم یکی از افتخارهای نظام در تایید مردم‌ سالاری است و به‌واسطه این فرآیند، می‌توانند به بازگشت جمعیت به روستاها و آبادانی بیشتر امیدوار بود .
وی با بیان اینکه مدیریت مناسب دهیاران می‌تواند مهاجرت معکوس به روستاها را رقم بزند، افزود: پس از خلق عالم و آدم، انسان به خواندن و نوشتن خطاب شد و نعمتی بزرگ‌تر از آن‌ وجود ندارد.
استاندار یزد با بیان اهمیت قلم و گرامی‌داشت مقام نویسندگان، ابراز امیدواری کرد نویسندگان بتوانند شرافت، قداست و کیان قلم را حفظ کنند.
همچنین فرماندار اردکان با اشاره به اصل شوراها در قانون اساسی، اجرای آن را در سال 1378 از افتخارهای دولت اصلاحات و نظام اسلامی دانست.
هادی مقیمی بیان کرد: شوراها نهال مردمی و اصیلی هستند که در سالیان متمادی مورد غفلت واقع شده بود و با تشکیل آن‌، مردم‌سالاری در کشور تقویت شد.
وی اظهار کرد: با واقع ‌بینی درخصوص شرایط و امکانات در صورت تحقق وعده‌های داده ‌شده بخش مهمی از مشکلات روستاییان و نارضایتی‌های احتمالی رفع خواهد شد.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی هم خدمتگزاری به مردم به‌ویژه روستاییان و رفع نیازهای آنان را از مهم‌ترین آموزه‌های دینی و اسلامی دانست.
محمدرضا تابش واگذاری امور روستایی به مردم و تقویت مشارکت آنان از طریق اعمال مدیریت‌ های محلی را نقطه قوت نظام و کشور دانست و افزود: مهم‌ترین رسالت دهیاران و شهرداران، ایجاد منابع پایدار با استفاده از ظرفیت‌های محلی و تولید اشتغال به‌خصوص در روستاهاست.
وی تاکید کرد: برای اشتغال‌زایی در روستاها، مناطق محروم و عشایری 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان این‌که از سال 1382، 15 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار روستایی توزیع شد، گفت: بخش مهمی از این موضوع در دولت آقای روحانی اتفاق افتاده است.
تابش با قدردانی از مواضع عزتمندانه و خردمندانه اخیر رئیس ‌جمهوری درخصوص صادرات نفت کشورهای منطقه، این موضع را برگرفته از اصول حاکم بر سیاست خارجی دولت با رعایت عزت و مصلحت کشور دانست.
نماینده مردم اردکان حضور بیش از 2500 زن به‌ عنوان دهیار در روستاها را نشان‌ دهنده استقبال نظام از به‌کارگیری بانوان در بخش‌های مدیریتی عنوان کرد و افزود: دهیاران باید با آینده‌ پژوهی و تدوین برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت، شفاف‌سازی فرآیندها با بهره‌گیری از وسایل ارتباط جمعی، پاسخگویی مداوم و استفاده از مشارکت بخش خصوصی رضایت مردم را فراهم آورند.
تابش با اشاره به حوادث اخیر در کشور و برشمردن اقدامات صورت ‌گرفته در حوزه اقتصادی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به اعتراض مردم بیان کرد: موج ایجاد شده، بیشتر روانی بود که فضای جامعه را ملتهب کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که با مدیریت صحیح در همه بخش‌ها و حفظ وحدت و انسجام در اقشار مختلف جامعه، وضعیت موجود بهبود یابد.
همچنین حجت‌ الاسلام‌ حسین ‌زاده امام‌ جمعه عقدا با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در شرایط پرتلاطم کنونی اقتصادی گفت: با همت مردم و خدمت‌گزاران آن‌ها در قوه‌های سه‌گانه تحت رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از شرایط بحران عبور خواهیم کرد.
وی بیان کرد: با وجود دولتمردان پرتلاش و نمایندگان کوشا، در مساله اقتصاد و اشتغال بر کارشکنی‌ها و التهابات مصنوعی چیره شده‌ایم و زیرساخت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی ایجاد شده است.
وی آیت‌الله صدوقی و خاتمی (ره) را نمونه انسان‌های بزرگ و قابل اتکای استان یزد دانست و گفت: در عصر این بزرگان، استان به‌ عنوان اتاق فکر نظام و کشور قلمداد می‌شد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.