به گزارش ایرنا ایجاد بازارچه روز میوه و تره بار با هدف کاهش قیمت محصولات زراعی و باغی به همت شهرداری و همکاری بخش خصوصی در شهر بافق راه اندازی شد.
میوه و تره بار در شهرستان بافق در یکی 2 ماه اخیر گران تر شده و بسیاری از خرید آن ناتوان هستند و از این و راه اندازی این بازارچه بارقه امید را در دل مردم این خطه گرم و خشک روشن کرد.
یکی از شهروندان بافقی امروز به ایرنا گفت: چند ماه است به خاطر گرانی نتوانستم میوه برای همسر و فرزندانم خریداری کنم.
حسین رنجبر با تشکر از شورای شهر و شهرداری، ابراز امیدواری کرد: با افتتاح این بازارچه قیمت ها شکسته شود و افراد بی بضاغت هم قادر به خرید میوه و تره بار باشند.
شهردار بافق هم در حاشیه افتتاح بازارچه میوه و تره بار این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سوله در نظر گرفته شده، مناسب برای این بازارچه است گفت: ایجاد بازار تره با هدف کاهش قیمت میوه و تره بار در این بازارچه لحاظ شده و تفاوت قیمت کالاهای عرضه شده در آن با سایر مناطق عرضه میوه باید به خوبی احساس شود.
سید علی نوروز زاده افزود: شهرداری بافق با مشارکت بخش خصوصی نسبت به ایجاد بازار روز میوه و تره بار اقدام کرده است.
وی خاطر نشان کرد: با این کار زمینه لازم برای جمع آوری شغل‌های مزاحم و دستفروشان و هدایت آنها به این بازار فراهم می شود.
او یاد آور شد: ایجاد چنین بازارچه هایی برای شهرداری هیچ گونه سودی نداشته و این نهاد به دنبال منفعت مالی از این راه نیست بلکه به خاطر رفاه حال مردم و پائین آوردن قیمت میوه و تره بار اقدام به راه اندازی این بازارچه کرده است.
مردم شهرستان بافق به خاطر بعد مسافت تا مرکز استان یزد همواره مجبور به خرید میوه و تره بار از میوه فروشی های محلی بودند و هرگاه شکایتی هم از این بابت مطرح می شد فروشندگان طول مسیر و کرایه سنگین خودرو و گرمی هوا و خراب شدن میوه و تره بار را در طول روز مطرح می کردند.
مردم بافق امیدوارند با راه اندازی این بازارچه که میوه و تره بار را از مزارع و باغ های کرج و قزوین مستقیم وارد و عرضه می کند قیمت های سرسام آور چند هفته اخیر شکسته شود و به نرخ اول سال بازگردد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.