به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این نهاد در استان 'غلامرضا مشعل چی' تاکید کرد: صدقه دریافتی در همان محل جمع‌آوری ‌شده برای نیازمندان هزینه می‌شود.
وی افزود: صدقه جمع ‌آوری ‌شده برای نیازهای مختلف محرومان از جمله کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، اعطای تسهیلات اشتغال و وام ضروری، کمک به ازدواج نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی مددجویان تحت حمایت، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان هزینه می‌شود.
مشعل چی بابیان اینکه به ‌هیچ‌ عنوان از صدقه جمع‌آوری‌شده برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود افزود: کمیته امداد این اطمینان را به مردم خداجوی استان یزد می‌دهد که این نهاد به‌عنوان امانت‌داری قابل‌اعتماد، همواره دقت و ظرافت لازم را در هزینه کرد صدقات برای رفع محرومیت به کار می‌گیرد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد به ترویج فرهنگ انفاق و ایثار و نیکوکاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی و تلاش مستمر برای مردمی شدن فعالیت‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی از محرومان ازجمله اهداف کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 21 هزار خانوار تحت حمایت با جمعیت 38 هزار نفر از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند. وی افزود: بیشترین مددجویان معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد به ترتیب در شهرستان‌های یزد، تفت، مهریز، خاتم، میبد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بهاباد و بافق ساکن هستند.
مشعل چی یادآور شد: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته با پرداخت هفت میلیارد و 278 میلیون تومان صدقه، رتبه چهارم کشور را در سرانه پرداخت صدقه به خود اختصاص دادند.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.