سیدعلی باقری عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: طرح مطالعاتی جلوگیری از بیابان زایی در سطح 10 هزار هکتار از دشت های این دهستان انجام شده است.
وی ادامه داد: طرح یادشده با رویکرد حفاظتی و مدیریتی و به منظور کنترل نسبی حرکت ماسه های روان و کاهش اثرهای مخرب این پدیده و جلوگیری از پیشروی شن ها به عمل آمده است.
باقری خاطر نشان کرد: طرح در سال 1390 در کانون بحران منطقه با اعتبار 150 میلیون ریال با کشت گونه های مقاوم انجام شد که برای ادامه فعالیت به همکاری دستگاه های اجرایی نیاز است .
وی با توجه به اینکه منطقه به شدت با کمبود آب مواجه است و تنها با نهالکاری مشکلات ناشی از بیابان زایی در منطقه رفع نمی شود به اهمیت همکاری دستگاه های مختلف و بهره برداران بخش کشاورزی در راستای کنترل عوامل موثر در روند آن تاکید کرد.
این مسوول بدون اشاره به اعتبار مورد نیاز ، ابراز امیدواری کرد کع با تخصیص آن از سوی مسوولان ، عملیات اجرایی بیابان زایی در کل منطقه انجام شود.
باقری افزود: بیابان زایی در مناطق خشک موضوع نگران کننده زیست محیطی است و سازمان های مختلف باید با همکاری مسوولان و بهره برداران برای جلوگیری از آن اقدام کنند.
دهستان بهادران با سه هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری جنوب شهر مهریز قرار دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.