به گزارش ایرنا محمد کاظمی‌نسب روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: سمن‌ها می‌توانند با همکاری انجمن معتادان گمنام که در خط مقدم این مقوله فعالیت دارد، تأثیر بسزایی در امر فرهنگ‌سازی، پیشگیری و درمان اعتیاد داشته باشند.
وی با اشاره به فعالیت انجمن‌های معتادان گمنام اظهار کرد: این انجمن ها نقش مؤثری در نجات افراد که مبتلا به بلای خانمان‌سوز اعتیاد شده اند ایفا کرده است .
وی خاطرنشان کرد: سایر سمن‌ها می‌توانند از این انجمن در راستای پیشگیری، مبارزه و کاهش عرضه مواد مخدر الگو برداری کنند.
کاظمی‌نسب ادامه داد: NA بر تغییر سبک و آموزش مهارت‌های زندگی تمرکز دارند که همان حلقه گمشده در آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها است.


سرهنگ علیرضا صالحی، فرمانده انتظامی ابرکوه هم در این نشست گفت: در اجرای طرح پاک‌سازی محورهای مواصلاتی، در سه ماهه نخست امسال حدود 60 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان کشف و ضبط شد.
فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه بابیان اینکه آمار پرونده‌های جرائم مرتبط به مواد مخدر دراین شهرستان بالا بوده و دراین زمینه 30 نفر از توزیع و مصرف ‌کنندگان نیز دستگیر شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین جرائم مربوط به مواد مخدر در بافت فرسوده این شهرستان اتفاق می‌افتد،تصریح کرد: اگر میراث فرهنگی در بازسازی بافت فرسوده عزم جدی داشته باشد در کنترل کشف مواد مخدر تسهیل می شود.
وی اظهار کرد: بیشترین معضل در حوزه مواد مخدر مربوط به زندگی در بافت قدیمی است که اتباع بیگانه و غیربومی در آن ساکن شده اند و جرائم بسیاری در زمینه مصرف و فروش مواد مخدر مرتکب می‌شوند.
اجرای طرح پاک‌سازی مناطق آلوده به مواد مخدر، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری با شعار جامعه سالم و عاری از اعتیاد، اجرای تئاتر خیابانی در معابر و میدان‌ها، تجلیل از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر، نصب نوشته‌های تبلیغاتی در معابر پرتردد شهر، برگزاری نمایشگاه و کارگاه آموزشی و مشاوره، برنامه آموزشی و اطلاع‌رسانی در خصوص عوارض مواد مخدر از طریق خانه‌های بهداشت محلی و روستایی، اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کار برای کارگران و خانواده‌های آنان از مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بود.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.