آیین تجلیل از محمدحسین سلطان زاده متخصص کودکان که یکی از دانش آموزان دبیرستان ایرانشهر یزد بود، با حضور جمعی از مسوولان و استادان دانشگاه های استان برگزار شد .
وی با بیش از نیم قرن تجربه پزشکی در رشته کودکان در برنامه ای با عنوان «مردی برخاسته از کویر» تجلیل شد.
در آیین یادشده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با قدردانی از دست اندرکاران امر برای معرفی شخصیت های برجسته علمی و اجتماعی استان گفت: میراث جهانی یزد فرهنگ غنی و انسان های شایسته ای دارد.
محمد علی طالبی افزود: تجلیل از شخصیت سلطان زاده به عنوان یکی از مفاخر یزد به منظور معرفی شخصیت های اثرگذار اهمیت فراوانی دارد.
وی تاکید کرد: معرفی افراد برجسته، نشانگر تغییر و جایگزینی نگاهی نو نسبت به فرهنگ گذشته مبنی بر اینکه ما مردمانی فراموشکار هستیم و تجلیل شایسته از چهره های موثر نداریم را نوید می بخشد.
وی تصریح کرد: اگر یزد به عنوان بخشی از میراث جهانی به ثبت رسد، میراث فرهنگ غنی و انسان های شایسته ی دارد.
طالبی گفت: میراث ماندگار ما متکی به انسان های شایسته ای است که باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.
7536/ 2047/
**
یادواره شهدای اصناف و بازاریان استان یزد امروز جمعه با حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران ، مسوولان و مردم در بسیج اصناف یزد به مدت یک هفته شروع به کار کرد.
در این یادواره یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد گفت: شهدای اصناف و بازاریان در موفقیت های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی بر عهده داشتند.
سرتیپ دوم پاسدار اکبر فتوحی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص در دوران دفاع مقدس مدیون ایثار و جانفشانی شهیدان، صبر و مقاومت خانواده های آنهاست و باید فرهنگ شهادت در جامعه گسترش یابد.
وی به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه انقلاب و ارزش های دینی اشاره کرد و یادآور شد: استکبار جهانی بعد از تحمل شکست در عرصه های مختلف برای ضربه زدن به نظام وارد فاز فرهنگی شده است.
فتوحی اظهار کرد: راه اصلی مقابله با دشمنی های استکبار ، بصیرت ، ولایتمداری ، دشمن شناسی ، مقاومت و حفظ وحدت کلمه مردم و مسوولان است که همه برای تحقق آن تلاش کنند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت ، سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب کرده که یک هزار نفر آنها شهدای اصناف هستند .
7536/ 2047
**
چهارمین نشست توجیهی و آموزشی شورای هماهنگی روابط عمومی های یزد با عنوان ارتباطات رسانه ای در روابط عمومی در شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان یزد و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در این نشست گفت: برگزاری گردهمایی مدیران پس از انقلاب در روابط عمومی استانداری یزد برنامه ای زیبا و ارزشمند بود و در بخش ها و نهادهای مختلف می توان نمونه چنین برنامه هایی را اجرا کرد.
محمدعلی طالبی با بیان اینکه چنین برنامه هایی در استان موجب تقویت سرمایه های اجتماعی می شود، افزود: این سرمایه های ارزشمند حاصل سال ها کار و تجربه در بخش های مختلف هستند و فارغ از گرایش ها و اختلافاتی که به ناحق ما را از یکدیگر دور ساخته اند می توانند زمینه تقویت فعالیت هایمان را فراهم کنند.
وی با اشاره به اهمیت راهبرد در حوزه روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های دولتی تأکید کرد: وجود ساختار و تقویت آنها در بخش های مختلف بویژه حوزه اطلاع رسانی ضروری است که پیشتر بدلیل بی برنامگی در روابط عمومی کمتر مورد توجه بود.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان تصریح کرد: امروز با موضوعات مشترکی روبرو هستیم به همین دلیل جزیره ای عمل کردن در حوزه روابط عمومی برای انجام رسالت اصلی این حوزه مطلوب و مناسب نیست.
طالبی با بیان اینکه یکی از مباحث کشور و استان ، بحث آب است ، گفت: این موضوع ، بحث کل جامعه در بخش های مختلف است به همین دلیل همکاری تمامی دستگاهها را در اطلاع رسانی و روابط عمومی می طلبد.
معاون استاندار یزد یادآور شد: برای حل مشکل نیاز به همکاری جمعی و اشتراک راهبردی در فعالیت ها و برنامه های روابط عمومی داریم و در این راستا نیازمند تدوین ساز و کارهایی برای رسیدن به استراتژی های مشترک با ایجاد اتاق فکر از سوی هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی هستیم.
وی با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تصریح کرد: در واقع باید در چنین مسائلی با حکمرانی خوب و استفاده از یک الگوی مناسب زمینه حل مشکلات را فراهم کنیم.
معاون سیاسی استانداری یزد اظهار کرد: در الگوی حکمرانی خوب با شاخص هایی همچون مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت روبرو هستیم که به طور مستقیم به وظایف و مسئولیت روابط عمومی مربوط است .
1968/ 2047
**
فرمانده انتظامی بافق به رانندگان خودروهای سنگین به خصوص رانندگان کامیون ها در خصوص پیشگیری از سرقت هشدار داد و گفت: یکی از موارد مورد نظر پلیس پیشگیری از سرقت و دستگیری سارقان است که این کار بدون همکاری و مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.
به گزارش روز جمعه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد کمالی افزود: تعدادی از راننندگان کامیون ها را در کوچه ها و معابر عمومی پارک می کنند،برای پیشگیری از سرقت، خسارت های عمدی و حوادث احتمالی، مالکان این نوع وسایل نقلیه، کامیون های خود را در پارکینگ های مطمئن پارک و از توقف طولانی در مکان های خلوت و تاریک خودداری کنند تا شاهد سرقت نباشیم.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به پلیس 110 گزارش دهند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.
7543/ 2047/
**
معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نخستین جلسه مجمع سلامت شهرستان بهاباد گفت: یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید نظام سلامت است که دولت ، مردم مسئولان سه ضلع آن را تشکیل می دهند .
محمد حسین لطفی با تاکید بر اینکه سلامت شهروندان بیش از هر چیزی حائز اهمیت است، از راه اندازی کانون های سلامت محله در 10 شهرستان استان خبر داد.
وی هدف از تشکیل مجمع و کانون سلامت محله را افزایش و ارتقای آگاهی مردم نسبت به اولویت های سلامت ذکر کرد و ادامه داد: اولویت های بخش سلامت مردم هر محله به مجمع سلامت محله منعکس می شود و در صورت عدم پاسخگویی به نیاز آنها به ترتیب در مجمع سلامت شهرستان، استان و در صورت صلاحدید مجمع استان به دبیرخانه مجمع ملی سلامت برای پیگیری موضوع ارجاع خواهد شد.
وی تصریح کرد: بی شک افزایش مشارکت مردم برای ارتقای سلامت می تواند نقش بسزایی در افزایش سلامت جامعه داشته باشد و در این زمینه دانشگاه با تشکیل مجمع سلامت شهرستان، راه اندازی کانون سلامت محله و ارایه آموزش های همگانی در صدد تحقق این مهم است.
وی ادامه داد: دسترسی به غذای سالم و نظارت اصولی بر چرخه تولید از مزرعه تا سفره، محور سند امنیت غذایی استان است و با نهادینه کردن الگوی زیستی، رفتار غذایی و خود مراقبتی در جامعه می توان به اهداف سلامت دست یافت.
لطفی اظهار کرد: اجتماعی شدن نظام سلامت، تامین پوشش همگانی، تحقق عدالت ، افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، مشارکت افراد، خانواده‌ها و جامعه برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت از اهداف مجمع سلامت است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: امروزه سهم ۷۵ درصد از تامین سلامت مردم خارج از نظام سلامت است.
وی با اشاره به اینکه از این پس شورای سلامت شهرستان با رویکرد اجتماعی شدن بطور منظم برگزار خواهد شد، عنوان کرد: توجه به شاخصه های سلامت باعث ارتقا ی سلامت مردم در آینده خواهد بود.
به گفته وی شهروندان استان یزد از لحاظ اضافه وزن و چاقی در میان 31 استان در ردیف 14، مصرف روزانه میوه در ردیف ۲۶ ، مصرف نمک در جایگاه ۱۳ و از لحاظ کم تحرکی در جایگاه پنجم کشور قرار دارد.
9877/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.