محمدحسین ماجدی اردکانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با راه اندازی این مرکز علاوه بر اینکه فضای کسب و کار بهبود می یابد، به باورها و فرهنگ ایرانی - اسلامی برای خرید و مصرف کالای تولید داخل ، بویژه تولید استان هم بها داده خواهد شد.
وی افزود: طرح این مرکز که وی آن را « کلینیک» نامید، تهیه شده ، امید است با عملیاتی شدن آن، در جهت توانمندسازی صنایع، اصناف و ارائه دهندگان خدمات گام های موثر و ماندگاری برداشته شود.
وی ادامه داد: ضمن اینکه در تهیه نقشه راه این کلینیک سه محور کیفیت، مالی و بازار هم مدنظر است.
دبیر شورای فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی در ادامه مهم ترین برنامه های اجرایی این مرکز را کیفیت محصول عنوان کرد که یکی از شاکله های اصلی کار حمایت از کالای ایرانی است.
این مسئول اظهار کرد: « بازار شناسی»،« بازار داری » و « رقابت پذیر » کردن کالاهای تولید استان از برنامه های این مرکز است.
ماجدی اردکانی تصریح کرد: این کلینیک که از سوی سمن ها مدیریت خواهد شد، هیچ گونه وابستگی به دولت ندارد.
به گفته وی با ایجاد این مرکز زمینه حضور تمامی صاحبان صنایع استان و ارائه مشاوره برای آنان فراهم خواهد شد ضمن آنکه مشاوره گیرندگان نباید برای خدمات دریافتی وجهی پرداخت کنند.
وی اظهار کرد: مرکز حمایت از کالای ایرانی، توسط کارخانه ها با استقرار تیم هایی در رشته های مختلف صنعتی تشکیل خواهد شد، کارشناسان و مدیران کنترل کیفیت آنها، نسبت به کنترل و ممیزی تولید و فرآیندهای تولید متجانس مبادرت می ورزند.
مدیرکل استاندارد استان بیان کرد: کارشناسان و متخصصان حاضر در این مرکز به واحدهای صنفی در حال ساخت از طریق انجمن های موجود، برای استفاده از خطوط تولید و فناوری های روز دنیا برای تولید کالای استاندارد و با کیفیت ، مشاوره می دهند تا در حد امکان در حمایت از کالای ایرانی تاثیرگذار باشند.
نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، با هدف تقویت هرچه بیشتر چرخه اقتصادی ملی، نقشه راه ویژه ای برای مسئولان و مدیران برای رفع موانع تولیدی و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است.
در این خصوص سازمان ملی استاندارد گامهایی را در مسیر نظارت و حمایت از کالای با کیفیت ایرانی و معرفی آنها به مردم برداشته است.
سازمان ملی استاندارد تاکنون در کشور حدود 28 هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد برای 22 هزار واحد صنعتی زیرپوشش و در قالب هزار قلم کالا صادر کرد، این میزان شامل کمتر از 25 درصد واحدهای صنعتی است.
در مجموع در استان یزد سه هزار و 700 واحد تولیدی فعال است.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.