چهارمین جشن گلریزان بهاباد با هدف جمع آوری سه میلیارد و 760میلیون ریال کمک مردمی برای آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد با حضور مسئولان محلی و افراد خیر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شد که در این ارتباط یک میلیارد و 100میلیون ریال جمع آوری شد.
اسلام افشون مدیر ستاد دیه استان یزد در جشن یادشده گفت:
164 نفر در این ارتباط در استان زندانی هستند که برای آزادی آنها به 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با برگزاری 11 جشن گلریزان در شهرستانها به دنبال جمع آوری کمک های افراد خیر هستیم .
وی با اشاره به اینکه سال 96، 2 نفر از محکومان مالی بهاباد با پرداخت سه میلیارد ریال آزاد شدند از راه اندازی 12 واحد مشاوره خانواده در استان در رابطه با موضوع طلاق خبر داد.
وی گفت : زوجین قبل از اینکه بخواهند از یکدیگر جدا شوند باید در کلاس های مشاوره شرکت کنند تا بعد از مشاوره اختلاف به صلح و سازش بیانجامد.
افشون از راه اندازی پویش مردمی «سهم من 25» در یزد هم خبر داد و اظهار کرد: در این پویش هر یزدی می تواند با اهدا 250 هزار ریال زمینه آزادی زندانیان نیازمند را فراهم کند.
همچنین امام جمعه بهاباد گفت : با کمک های مقطعی مشکل آزادی زندانیان حل نمی شود بلکه کمک ها سیستمی باشد تا بتوان مشکل را حل کرد.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی اظهار کرد: خانواده ها اصالت فرهنگی خود را حفظ کنند تا زندگی توام با آرامش داشته باشند.
وی یادآور شد: امروزه پرداخت نفقه زن از سوی مرد مطرح است که ناتوانی مرد در این زمینه مشکلاتی را برای تعدادی خانواده ها ایجاد کرد و باید تدابیری اندیشیده شود.
بشکانی با اشاره به لزوم پیشگیری از جرایم افزود : در این رابطه باید گروههایی در فضای مجازی تشکیل شود.
امام جمعه بهاباد پیشنهاد کرد: بخشی از پرداخت مالیات صرف آزادی زندانیان محکوم مالی شود، زیرا مسلمان واقعی کسی است که در گرفتاری و سختی ها برادر مسلمان خود را یاری کند.
9877/ 2047/
**
رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: به مناسبت عید فطر،10 پایگاه برای جمع آوری زکات فطره و کمک های مردمی در شهرستان پیش بینی شد.
علیرضا علیزاده به ایرنا افزود: از این تعداد هفت پایگاه ثابت و سیار در شهر و بقیه به صورت سیار در روستاهای بخش مرکزی مستقر هستند.
وی ادامه داد: در سال 1396 توسط مردم مومن ، 300 میلیون ریال زکات فطره به پایگاه های زیرپوشش تحویل که طبق مقررات هزینه شد.
این مسوول اظهار کرد: بیشتر صندوق های جمع آوری زکات در محل اقامه نماز عید فطر مستقر خواهد بود که مردم می توانند نسبت به پرداخت زکات خود اقدام کنند.
علیزاده تصریح کرد: در محلی که صندوق ها قرار دارد دستگاه های کارتخوان برای دریافت وجوه مردمی پیش بینی شد.
این مسوول بیان کرد: تمامی کمک‌ های حاصل از زکات فطریه طبق نیت نیکوکاران برای افراد فقیر شامل کمک ‌هزینه معیشت، رفع سو تغذیه کودکان، کمک ‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه و مسکن فقرا هزینه می‌ شود.
علیزاده ، میزان زکات فطریه برای هر نفر را 60 هزار ریال ذکر کرد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.