رئیس هیات فوتبال یزد گفت: تیم میثاق نوین شهرستان تفت که به عنوان نماینده این استان در رقابت های لیگ فوتسال مناطق کشور در رده جوانان حضور دارد، حریفان خود را در فصل 1397شناخت .
عبدالرضا دستا به ایرنا افزود: این تیم در گروه دوم با تیم های مقاومت تهران ، پرسپولیس خوزستان ، انصار قم ، ماهان گچساران ، کشاورز قزوین ، شاهین رفسنجان و گرمسار سمنان هم گروه شد.
وی ادامه داد: مسابقات از دهم تیر ماه 1397 به مدت یک هفته به صورت دوره ای و مجتمع در شهر گرمسار استان سمنان برگزار می شود و در پایان تیم های اول و دوم جواز حضور در مرحله دوم را کسب می کنند.
مسابقات لیگ مناطق فوتسال باشگاه های کشور در مجموع با حضور 30 تیم در قالب چهار گروه پیگیری می شود.
25 تیم فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی استان یزد در لیگ های کشوری حضور دارند.
7536/ 2047
**
بخشدار مرکزی بافق لزوم تشکیل شورای زکات در روستاها را در این بخش خواستار شد.
داوود پور امینی در نشست ترویج سنت حسنه زکات که با حضور مسئولان محلی برگزار شد، افزود: راه اندازی شورای زکات در روستاها نیازمند حرکت با برنامه راهبردی و تاثیرگذار است .
وی اظهار کرد : کمک های خیرین می تواند برای حل مسائل معیشتی فقرا و نیازمندان موثر باشد.
وی هدف از تشکیل شورای زکات را اعتمادسازی در روستاها عنوان کرد و افزود: این کار با همکاری شوراها، دهیاران و معتمدین محلی قابل اجراست.
بخشدار مرکزی بافق با اشاره بر ترویج فرهنگ جمع آوری زکات افزود: زکات هر شورا در همان محل برای رفع نیاز مستمندان هزینه می شود.
همچنین در این جلسه از پنج نفر از اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران فعال در حوزه زکات قدردانی شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ 2047/
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با پایان برداشت محصول جو از
600 هکتار مزارع شهرستان ، این رقم به نسبت به سال زراعی 95- 96، 12درصد کاهش دارد.
مهدی غیب الهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال زراعی گذشته 680 هکتار به کاشت جو اختصاص داشت افزود: امسال با احتساب سه تن محصول در هر هکتار ، پیش بینی می شود، یکهزار و 800 تن این محصول برداشت شود.
وی خشکسالی و تغییر الگوی کشت را علت کاهش سطح زیرکشت بیان کرد و یادآور شد: با توجه به توسعه دامداری ها و نیاز دام ها به آذوقه، این محصول در منطقه به مصرف می رسد.
وی با اشاره به خشکسالی و افت سطح آبهای زیر زمینی تاکید کرد: آبدهی 614حلقه چاه کشاورزی و 11 رشته قنات از 140میلیون متر مکعب سالانه به 120میلیون متر مکعب کاهش یافت .
در شهرستان ابرکوه، 14هزار هکتار به کشاورزی اختصاص دارد که هفت هزار هکتار باغی و بقیه زراعی است که در مجموع 175 هزارتن محصول در این شهرستان برداشت می شود.
ابرکوه مقام نخست تولید باغی و در بخش زراعی نیز در جایگاه دوم میان 10شهرستان استان یزد را داراست .
35 درصد اشتغال ابرکوه به فعالیتهای دامداری و دامپروری وابسته است که هفت هزار و 500 خانوار از این راه امرار معاش می کنند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.