مصطفی سالاری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در خصوص کاهش نرخ بیکاری و نیز ایجاد اشتغال، تمهیداتی در این ارتباط از جمله اعطای تسهیلات اشتغال اندیشیده است.
وی ادامه داد: این تسهیلات در 2 حوزه شهری با کامزد 12 تا 14 درصد و در حوزه روستایی با کارمزد 6درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
به گفته فرماندار مرکز استان یزد در این چارچوب سهم شهرستان یزد در حوزه روستایی 16 میلیارد تومان بود که افزایش سهم و نیز با توجه به آمار بیکاری، هر تعداد متقاضی دریافت وام باشد سهمیه شهرستان بیشتر خواهد شد.
سالاری بیان کرد که براساس تعداد اشتغالی که ایجاد می شود به ازای هر نفر 70 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.
وی ادامه داد: روند پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال از بخشداری‌ ها آغاز و در کارگروه اشتغال شهرستان بررسی و تایید می شود و سپس در کارگروه اشتغال استان یزد بررسی و تایید خواهد شد و به متقاضیان وام از سوی بانک‌ پرداخت می‌شود.
فرماندار یزد یادآور شد: در چند سال اخیر شاهد افزایش سهم روستاها از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده هستیم که 30 درصد از ارزش افزوده در روستاها هزینه می شود و موجب تحول در بسیاری از روستاها شده است.
این مسئول تصریح کرد: در حوزه شهری و روستایی شهرستان 250 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در این ارتباط 181 طرح در کارگروه اشتغال طرح شد و 177 طرح به تصویب رسید.
همچنین بخشدار مرکزی یزد با بیان اینکه 90 درصد اعتبار بخش عمرانی هزینه و بقیه هزینه های جاری است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 2هزار بهره بردار در گلخانه های این بخش در حال فعالیت هستند.
محمدجواد برزگر منشادی، مهمترین محصول کشاورزی بخش مرکزی یزد را خیار سبز، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای برشمرد و افزود: بخش مرکزی یزد مقام اول کشت گلخانه ای شهرستان را دارد .
وی با اشاره به نقش آثار تاریخی در جذب و توسعه صنعت گردشگری از مسجد جامع فهرج، آرامگاه شهدای فهرج، قلعه و آسیاب تاریخی، مسجد جامع و برج کبوترخانه روستای محمدآباد را مهم ترین آثار منطقه یاد کرد.
7537/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.