محمد علی مکرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 32 درصد باقی مانده تا پایان سال مهلت دارند با مراجعه به سایت WWW.NCR.IR یا یکی از دفاتر خدمات ارتباطی برای ثبت نام اقدام کنند.
وی اظهار کرد: شهروندانی که برای تحویل کارت ملی هوشمند پیامک دریافت کردند با حضور در دفتر پیشخوان دولت به نشانی میدان شهدای محراب ، بلوار دانشجو ، بعد از کوچه 13 کارت خود را دریافت کنند.
وی افزود : به منظور احراز هویت متقاضیان ، هر فرد باید شخصا با در دست داشتن اصل شناسنامه و رسید در محل حضور یابد و پس از اسکن اثر یکی از انگشتان و مطابقت با اثر انگشت ثبت شده در مرحله درخواست ، کارت هوشمند را دریافت کند.
مکرمی با اشاره به پیش بینی ایجاد 16 ایستگاه تحویل کارت به مردم برای سرعت بخشیدن به فرایند تحویل اضافه کرد: در صورت ازدحام در ساعت پیک قابلیت افزایش تا 20 ایستگاه پیش بینی شده است به نحوی که همزمان کارت تحویل به 20 نفر انجام خواهد شد.
مدیرکل ثبت احوال استان اضافه کرد : برای سهولت دسترسی مردم به مکان جدید ، این دفتر در محلی تعیین شد که امکان جابجایی با وسائل نقیله عمومی وجود دارد و این مهم از اولویت های مکان یابی دفتر است .
وی اظهار کرد: محل جدید تحویل کارت هوشمند ملی همه روزه به جزء عصر پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 14 و عصرها از ساعت 17 تا 20 برای خدمت رسانی فعال است .
کارت هوشمند ملی که در حال جایگزینی با کارت های ملی سابق است، دارای ویژگی های جدیدی است به طور مثال تصدیق هویت در آن تنها به عکس محدود نمی‌شود و علاوه بر عکس ، اطلاعات بیومتریکی (اثر انگشت) صاحب کارت می‌تواند روی کارت قرار گیرد.
یکی از کاربردهای مهم دیگر که روی کارت هوشمند ملی قرار می‌گیرد، کاربرد امضای دیجیتال است به این ترتیب که صاحب کارت می‌تواند اسناد الکترونیکی را در فضای دیجیتال امضا کند.
کاربردهای دیگر این کارت هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخاباتی و سایر خدمات شهروندی است که با هماهنگی نهادهای ذیربط، می‌تواند قابل استفاده باشد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 51 درصد جمعیت استان یزد را مردان و 49 درصد زنان تشکیل می دهند ضمن آنکه 85 درصد جمعیت در شهرنشین و بقیه در روستاها زندگی می کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.