مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز گفت: در سال 1396، 136نفر از حامیان طرح ایتام این شهرستان مبلغ چهار میلیارد ریال به 150 یتیم زیر پوشش این اداره کمک کردند.
احمد ایزدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم نیکوکار می توانند با پرداخت حداقل 200 هزار ریال در ماه کفالت معنوی یک یتیم را بر عهده گیرند و در این طرح خداپسندانه شرکت کنند.
به گفته وی 2 هزار و 138 نفر از جمعیت 50 هزار نفری مهریز از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند هستند.
ایزدی در ادامه بر همکاری افراد خیراندیش در تهیه جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج های نیازمند زیرپوشش کمیته امداد اشاره کرد و آن را از جمله برنامه های مهم این نهاد دانست.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
افراد خیر در جشن نسیم مهر که در اردکان برگزار شد، 400 میلیون ریال به خانواده های زندانیان اهدا کردند.
در این جشن علاوه بر فرماندار، امام جمعه، رئیس دادگستری، رئیس زندان اردکان، مسئول اداره بازرسی و مرکز مراقبت بعد از خروج زندان های استان یزد و جمعی از مسئولان شهرستان های اردکان و میبد، خیرین و خانواده های مددجویان زندانی اردکان و میبد حضور داشتند.
امام جمعه اردکان با بیان اهمیت کمک به نیازمندان در دین اسلام، ماه رمضان را فرصتی برای محقق شدن این مهم دانست.
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر اظهار کرد: در اسلام داشتن زندگی سعادتمند تاکید شد و کافی است انسان ها این نکات را در زندگی مورد استفاده قرار دهند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان هم با تاکید کمک به خانواده‌ های نیازمند زندانیان گفت: جرم، فعل یا ترک فعلی است که برای حفظ نظم و امنیت اجتماعی جامعه و رعایت حقوق دیگران در قانون برای آن مجازاتی تعیین ‌شد.
محمدعلی ابوالحسنی افزود: جرایم در 2 بخش عمدی و غیر عمدی تعریف می‌شود، در جرایم عمدی عنصر سوء نیت وجود دارد، بخش عمده‌ای از زندانیان دارای جرایم غیرعمد هستند و ناخواسته گرفتار شدند.
وی از حبس به‌ عنوان یکی از مجازات‌ ها که قانونگذار برای جرایم و دور نگه داشتن متهم از جامعه در نظر گرفت، نام برد و اظهار کرد: وقتی متهمی مجازات می‌شود خانواده اش از لحاظ عاطفی، اقتصادی و دوری از سرپرست خانواده دچار مشکل می‌شود.
ابوالحسنی گفت: انجمن حمایت از زندانیان در جهت حمایت و کمک به خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت مقیم در حوزه شهرستان به ارائه خدمات می‌پردازد که سال گذشته 113 خانواده را تحت پوشش قرار داد و 1.5 میلیارد ریال کمک‌های مالی ارائه‌ کرد تا بخشی از مشکلات این خانواده‌ها رفع شود.
این مسئول گفت: نحوه کسب درآمد انجمن حمایت از زندانیان از طریق کمک‌های خیری و از طریق فعالیت‌های اقتصادی که انجمن انجام می‌دهد محقق می‌شود.
وی افزود: انجمن بهترین مکانی است که خیرین می‌توانند با کمک به آن باقیات‌الصالحاتی را برای خود فراهم کنند، ما می‌توانیم با فرهنگ سازی در جامعه، موقوفات را به سمت انجمن حمایت از زندانیان هدایت کنیم.
دادستان اردکان با اشاره به وجود مجازات جایگزین حبس در قانون آئین‌ نامه دادرسی کیفری گفت: در برخی از جرایم سبک با استفاده از پابندهای الکترونیکی مجرمان تحت کنترل و نظارت قرار می‌گیرند.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان اردکان هم با ارائه گزارشی از فعالیت های این انجمن در سال 1396، اشتغال مددجویان و خانواده های تحت پوشش را اولویت اصلی انجمن دانست.
حسین صالحی گفت: اگرچه کمک به خانواده های نیازمند هدفی بسیار ارزشمند است ولیکن توانمندسازی و ایجاد فرصت اشتغال به مراتب از این مساله با اهمیت تر است.
وی افزود: با کمک مسئولان و خیرین ، مبلغ 400 میلیون ریال جهت کمک به خانواده های مددجویان جمع آوری شد که جای قدردانی دارد.
صالحی همچنین با اشاره به استقبال خانواده های مددجویان از کلاس های مشاوره و روانشناسی از برگزاری این کلاس ها در سال جاری خبر داد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.