تعداد دانش آموزان یزد در سال تحصیلی جاری 239 هزار نفر اعلام شد که در هزار و 800 واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.
حسینعلی ملانوری روز چهارشنبه در سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگاران تعداد مربیان این نهاد را 800 نفر بیان کرد و افزود: استان یزد از لحاط جذب و سازماندهی دانش آموزان ، مقام سوم کشور را دارد.
وی اضافه کرد: نقش آفرینی دانش آموزان در زندگی اجتماعی و مشارکت آنها در فعالیت های گروهی از جمله اهداف سازمانی است.
وی اظهار کرد: سازمان یادشده با شعار همفکری، همدلی و همکاری اقدام به آموزش فعالیت های گروهی به دانش آموزان می کند و اعضا می آموزد چگونه در گروه های مختلف عضو شوند ، نقش ایفا کنند و همفکری داشته باشند .
ملانوری افزود: اصلی ترین هدف از عضویت دانش آموزان در این مجموعه دستیابی به تربیت اجتماعی آنهاست و برنامه های مدارس استان حول دانش آموز محوری، دانش آموز یاوری و مدرسه محوری تدوین شده است.
وی طرح های معلم یار ، یاران شاهد، یاوران امداد، سفیران سلامت ، یاران طبیعت، کتاب یار ، شهردار مدرسه و یاران طبیعت را از جمله طرحهای در حال اجرای در مدارس استان ذکر کرد.
وی در ادامه به اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار خبر داد و گفت: در این زمینه کلاس های مختلفی در زمینه های خبرنگاری و عکاسی خبری برای دانش آموزان برگزار شد.
سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران ، 21 اردیبهشت ماه 78 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و فعالیت رسمی خود را در مدارس آغاز کرد.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.