محمد علی طالبی روز چهارشنبه در کارگروه زنان و خانواده استان با بیان اینکه بانوان نقش بسیار مهمی در کسب و کار و توسعه جامعه دارند، افزود: باید بسته های حمایتی برای کالاهایی که بانوان یزدی تولید می کنند، تعریف شود.
وی اظهار کرد: کسب و کارهای مختلفی در مشاغل خانگی و صنایع دستی استان در حوزه گردشگری برای بانوان وجود دارد که با حمایت از این قشر می توان زمینه رشد یزد را بیش از بیش فراهم کرد.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 97به سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری افزود: زنان به عنوان مدیران خانواده در تحقق این شعار نقش بسزایی دارند.
همچنین مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد به طرح توان افزایی زنان در مسیر کسب و کار اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری درصدد است افراد صاحب ایده را در جهت کسب و کار و نیز کارآفرینی شناسایی کند.
رقیه کرمانیان افزود: این طرح با همکاری مشترک معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری با بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوان با هدف ترغیب آنان، برای ورود به عرصه کسب و کار و نیز کارآفرینی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: شرایط ثبت نام براساس تفاهم نامه حداقل 20 و حداکثر40 سال سن است که تاکنون 59 نفر از این استان در این طرح ثبت نام کردند.
استان یک و میلیون و 138 هزار نفر جمعیت داررد که حدود نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.