'محمدجواد دهقانی' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده خسارت وارده مربوط به شهر ندوشن و بخش مرکزی این منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: تگرگ کم سابقه و بارندگی، حوزه های مختلف از جمله زمین های زراعی و باغی ، اماکن مسکونی روستاها، تاسیسات زیربنایی ، راههای موصلاتی و تعدادی از پروژه های خاکی را تحت تاثیر قرار داد.
وی اضافه کرد: به دلیل خشکسالی های پی در پی، عمده مراتع استان، عاری از هرگونه بوته و درختچه شده که با کمترین بارش در این خطه موجب ایجاد روان آب می شود که خسارت های متعددی به دنبال دارد.
این مسوول، میران خسارت بارندگی 10 روز گذشته در استان را 20میلیارد ریال بیان کرد و گفت: عمده خسارت مربوط به راههای مواصلاتی، خطوط انتقال، اماکن مسکونی و پروژه های آبی و خاکی بوده است.
وی افزود: فرم تکمیلی خسارات از سوی مجموعه استانداری با تایید استاندار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کشور ارسال شده که امیدواریم در هیات دولت مورد تصویب قرار گیرد تا کمک های لازم به مردم منطقه ارائه شود.
رگبار باران و تگرگ، شنبه شب و بامداد یکشنبه در برخی از نقاط استان یزد، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و خیابان ها و کندی تردد در نقاط پر ازدحام شد.
روستای خود سفلی در شهرستان تفت با 14 میلیمتر، بیشترین میزان بارش ها را در این مدت در استان به خود اختصاص داد.
بارش سالانه باران در استان یزد حدود 65 میلیمتر اعلام شده است.
بر اساس آخرین آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران کشور از اول مهرماه سال 96 تا 19 اردیبهشت 97 میزان بارندگی در یزد 48.5 میلیمتر گزارش شد.
این استان بعد از سیستان و بلوچستان با 23.3 میلیمتر و کرمان با 38.5 میلیمتر، کمترین میزان بارندگی را در این مدت داشته است.
هم اکنون یزد که سومین استان کم بارش کشور است در مقایسه با سایر استانهای مرکزی ایران وضعیت خوبی از لحاظ سطح آب سفره های زیرزمینی که سالانه حدود 50 سانتیمتر اعلام شد ندارد.
این استان سالهاست که با پدیده خشکسالی روبروست و اگر در سال بارندگی مناسبی هم داشته باشد نمی تواند زیان خشکسالی 20ساله را جبران کند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.