محمدحسین ریاحی روز دوشنبه در تجلیل از کارگران ، کارفرمایان و واحدهای نمونه استان اضافه کرد: بی‌تردید بیانات مقام معظم رهبری در باره شعار سال خطاب به قشر خاصی نیست.
وی افزود : باید از ظرفیت های موجود در تحقق شعار استفاده کرد، هنوز نتوانسته‌ایم این ظرفیت‌ها را به حالت بالفعل درآوریم و به جایگاه واقعی خود با توجه به نیروهای متخصص ، برسیم.
ریاحی تصریح کرد: برای تحقق شعار یادشده آحاد مردم مدنظر هستند که می‌توان آن ‌را به سه دسته تقسیم کرد که هر دسته به سهم خود در تحقق شعار تاثیر دارند.
مدیرکل تعاون یزد اضافه کرد: دسته اول مسئولان هستند، وظیفه دارند با گره‌گشایی از مشکلات احتمالی واحدهای تولیدی موانع را رفع کنند .
وی یادآور شد: آنها با حمایت‌های مادی و معنوی از یک‌ سو تولید کنندگان را یاری کنند و از طرف دیگر با بازرسی‌های دقیق، مستمر توسط کارشناسان مجرب، متخصص، متعهد و پاکدست در تولید، زمینه تولید هرچه بیشتر اجناس با کیفیت را فراهم کند.
به گفته ریاحی ایجاد انگیزه از سوی دولت برای تولیدکنندگان یکی از راهکارهای مهم و کاربردی و تاثیرگذار در این ارتباط است.
وی تأکید کرد : مسئولان دولتی می‌توانند با تسهیل زمینه صادرات بخشی از زمینه کار را مهیا کنند تا هم موجب تولید اجناس با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی فراهم کنند و هم برای تولیدکنندگان ایجاد انگیزه شود.
وی افزود: دسته دوم تولیدکنندگان هستند که می‌بایست به‌دور از هرگونه تقلب، تخلف و اجحاف در حق مردم، تولیدات خود را بر اساس معیارهای استاندارد تعریف شده تولید و روانه بازار کنند.
وی دسته سوم را مردم معرفی کرد و گفت: معرفت و آگاهی مردم به قدری بالاست که هنگام خرید اجناس، تولید داخل را انتخاب و خریداری ‌می کنند زیرا به خوبی می‌دانند که با خرید اجناس با کیفیت تولید داخلی، هم در مبارزه با بیکاری نقش خود را ایفا می کنند و هم موجب رشد اقتصاد می ‌شوند.
این مسئول تأکید کرد : همان گونه که رهبر معظم در سخنان خود در آغاز سال 97فرمودند، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها، کارگران هستند که این جمعیت فعال و مستعد می‌توانند ایران را در عرصه کار و تلاش و تولید سرآمد کنند.
مدیرکل تعاون یزد تصریح کرد: در این راستا ، طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی با هدف پرورش روحیه کارآفرینی و آموزش مهارت به جوانان اجرا شد تا کارگران و فارغ التحصیلان دانشگاهی بتوانند هر چه زودتر وارد بازار کار شوند و به تولید با کیفیت بپردازند.
ریاحی یادآور شد: اشتغال و بیکاری از جمله چالش های اساسی امروز است با این حال توانستیم در استان یزد تعداد زیادی اشتغال از طریق اجرای طرح های اشتغال زا« طرح کارورزی، اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری ، طرح روستا تعاون و مشاغل خانگی» ایجاد کنیم.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.