'رضا باقری فهرجی' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در بافق افزود: قرارداد اجرای این طرح در دشت قطرم و شادکام در آینده نزدیک منعقد می شود.
وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح‎‎های آبخیزداری در استان کم‏‏ باران یزد، اظهار کرد: این طرح‏‏‌ها علاوه بر کاهش خسارت سیل، بر آمادگی در برابر خشکسالی‏‏‌ها و کنترل فرسایش‏‏ و رسوب خاک تاثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه دشت قطرم و شادکام، تنها محدوده تامین کننده آب شیرین بافق است افزود: به منظور بهره برداری بهینه از آب سطحی نیاز است تا طرح جامعه نگری و مدیریت جامع، برنامه ریزی و اجرا شود.
معاون آبخیز داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان یزد خاطر نشان کرد: روستاهای قطرم و شادکام به دلیل سیل خیزی و مدیریت آب سطحی مورد توجه خاص قرار دارد.
باقری تصریح کرد: اجرای طرح ابخیزداری دشت قطرم، یکسال به طول می انجامد و به همین منظور، مشاور مربوطه انتخاب و با مشارکت تمام دستگاهها با محوریت منابع طبیعی، طرح مدیریت بهینه آب اجرایی می شود.
با تداوم بارندگی های شدید در فصل بهار و پاییز، پهنای دشت قطرم و شادکام آماده جاری شدن سیل خروشان است و به همین منظور همواره مورد توجه مسوولان آبخیزداری قرار دارد.
فاصله این دشت تا شهر بافق 35 کیلومتر است .
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرق یزد قرار دارد.
7543 / 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.