محمد کاظمی نسب، عصر روز شنبه در نشست شورای کشاورزی این شهرستان افزود: شرایط بحرانی و افت آبهای زیر زمینی در این شهرستان زنگ خطری برای کشاورزان است و لذا این قشر عظیم باید با حفظ کشاورزی موجود، مدیریت جدی در برداشت آب داشته باشند.
وی ادامه داد: مجتمع های گلخانه ای بستر مناسبی برای کاشت محصولات گلخانه ای متقاضیان بویژه جوانان تحصیل کرده بخش کشاورزی است.
امام جمعه ابرکوه هم با اشاره اینکه اینکه آبیاری سنتی برای امر کشاورزی این شهرستان با شرایط بحرانی جواب گو نیست گفت: مدیریت جهاد کشاورزی ، کشاورزان را بیش از پیش برای اجرای آبیاری نوین تشویق و ترغیب کند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی بابیان اینکه تلاش کشاورزان دراین خطه کویری در تولید محصولات کشاورزی ستودنی است اظهارکرد: صرفه جویی و بهره وری آب در بخش کشاورزی این شهرستان یکی از ضروریات است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه هم افزود: بخش کشاورزی این شهرستان بخاطر تداوم خشکسالی ها با مشکل کمبود آب روبروست ، لذا کشاورزان اجرای طرحهای آبیاری نوین و تغییر الگوی کاشت محصولات را باید در دستور کار خود قرار دهند.
مهدی غیب الهی از تجهیز سه هزار هکتار مزارع و باغات شهرستان ابرکوه تاکنون به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: با اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی علاوه بر افزایش راندمان آبیاری، در مصرف آب نیز صرفه جویی شده و در افزایش تولید محصولات بسیار موثر است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.