به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در اولین جلسه کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان افزود: از 6 ماهه دوم سال گذشته جلسات کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در شهرستان یزد به صورت مستمر تشکیل شد که با همراهی تعامل ادارات و نهادها اقدامات خوبی انجام شده است.
فرماندار یزد با بیان اینکه موضوع ساماندهی اتباع خارجی در استان و بویژه شهرستان یزد در جلسات شورای تأمین شهرستان و استان مطرح و مورد تأکید قرار گرفته است گفت: ساماندهی اتباع خارجی در در حوزه اشتغال و سکونت از مهمترین مسائلی است که در سالجاری در سطح استان پیگیری خواهد و مدیریت ارشد استان نیز بر این امر تأکید ویژه ای داشته اند.
سالاری با اشاره وجود قوانین و مقررات مشخص در این زمینه افزود: در سالهای گذشته نیز اقدامات مشابه ای به منظور ساماندهی اتباع خارجی در سطح شهرستان انجام شده که متأسفانه به علت جزیره ای عمل نمودن دستگاه ها به نتایج مطلوب و مناسبی ختم نشده است.
وی هدف از برگزاری این جلسات را هماهنگی برای تعیین نقشه راه واحد و هموار سازی مسیر دستیبابی به اهداف مشخص شده دانست و ابراز امیدواری کرد در سال جاری همه ادارات و نهادهای موضوع ساماندهی اتباع خارجی را صدر فعالیت های خود قرار دهند و در این زمینه همت مضاعفی داشته باشند.
فرماندار یزد خواستار بهره مندی و استفاده از طرح های سایر شهرستان های استان در این مورد شد و ابراز داشت: اقدامات مشابهی که در سایر شهرستان ها انجام شده باید با توجه به اطلاعات آماری، ظرفیت ها و محدودیت های شهرستان تدوین و اجرایی شود.
فرماندار یزد در ادامه به موضوع ساماندهی ضایعات فروشی های سطح شهر یزد نیز اشاره کرد و افزود: این موضوع در استان بررسی شده و خوشبختانه با نظر مساعد مسئولین زمین واگذاری برای ایجاد مجتمع اختصاص یافته که با مشخص شدن طرح و مشاور توسط شهرداری یزد مقدمات واگذاری به افراد متقاضی نیز فراهم خواهد شد.
سالاری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه دولت به منظور بهبود وضعیت سکونت در برخی از مناطق بافت تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی طرح های ویژه ای با مشارکت در بخش خصوصی را در قالب ستاد بازآفرینی پایدار شهری پیش بینی کرده است خاطرنشان کرد: این طرح ها در محله های حسن آباد، اسکان، خلف باغ، شاه ابوالقاسم و قاسم آباد یزد اجرایی می شود.
فرماندار یزد اضافه کرد: دستگاه های اجرایی باید پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی این محله ها نیز در جلسات آتی مطرح نمایند تا در کنار اجرای مباحث عمرانی، مسائل اجتماعی نیز ارتقاء یابد.
تقویت گشت مشترک ویژه و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی توسط فرمانداری در موضوع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار یزد در این جلسه به آنها اشاره نمود.
7537/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.