** ابرکوه
امام جمعه ابرکوه گفت: در طول تاریخ ایران ، نمی توان هیچ مقطعی را همانند امروز یافت که ایران اینگونه درجهان مقتدارانه حرف اول را بزند و عزتمندانه تأثیرگذار باشد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با تبریک سالروز بعثت نبی اسلام (ص) افزود: با همه آماج تهاجمات ، تهدیدات ، فشارهای گسترده نظامی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی قدرت های سلطه، ایران توانسته با اقتدار و توانی کم نظیر دشمنان خود را ناکام و راهبردها و منافع ملی خود را بدون اتکا به دیگران دنبال کند.
امام جمعه ابرکوه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 19فروردین ماه در جمع فرماندهان ارشد نیروهای مسلح گفت: علت تهاجم بی سابقه دشمن بر ضد نظام اسلامی ایران نشان از قدرت روز افزون این نظام است .
وی ادامه داد: دشمنان از این قدرت ایران در هراسند و چون احساس خطر کرده اند،حملات خود را افزایش داده اند.
حسینی بابیان اینکه عزت امروز جمهوری اسلامی در نمایش اقتدار بین المللی است تاکید کرد: کشور های منطقه می دانند که ما از ملت مظلوم یمن ، لبنان ، سوریه ، عراق و امثال آنها حمایت می کنیم و اگرحمایت ایران نبود دیگر جهان اسلام و به دنبال آن ایران اسلامی هم به باد فنا رفته بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه به مناسبت سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: نسیم روح بخش سحری در این ایام، بوی تجلی رحمت الهی را دارد و طنین جاری شدن آیات وحی بر قلب مبارک رسول خدا (ص) را پیام می دهد.
وی ادامه داد: در روز بعثت نبوی نوید رحمت و رستگاری از بلندای کوه نور جاری شد تا رسول خدا (ص) مشعل هدایت را بر افروزد و خلایق را بسوی حق رهنمون سازند.

** بهاباد
امام جمعه بهاباد با تبریک مبعث حصرت محمد (ص) گفت : واقعه بعثت رسول گرامی اسلام(ص) را باید بزرگ‌ترین واقعه دینی و الهی دانست.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی اظهار کرد: بعثت رسول در ۴۰ سالگی پیامبر(ص) در غار حراء واقع در کوه نور (در نزدیکی شهر مکه) رخ داد، بزرگ ‌ترین حادثه تاریخی دین اسلام است ، چراکه سرآغاز رسالت آخرین پیامبر موعود و نزول خاتم ادیان الهی یعنی اسلام بود.
وی به هدف از بعثت رسول گرامی اسلام از منظر آیات و روایات اسلامی‌ اشاره کرد و گفت : مهم‌ترین و جامع‌ترین هدف بعثت و نیز تمامی انبیا الهی از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهی همه انسان‌ها در تمامی ادوار تاریخ است.
وی با بیان اینکه انبیای الهی ؛ شاهدان اعمال امت‌ خود هستند افزود: انبیا در ظاهر و باطن امر شاهد اعمال و کردار و رفتار امت‌اند .
امام جمعه بهاباد تصریح کرد: پیامبر مبعوث شد تا انسان‌ها را با دعوت به توحید و خدا پرستی و پرهیز از طاغوت و گمراهی، از جهل و ضلالت نجات دهد؛ پیامبر وظیفه دارد تا با تعلیم و تربیت و آموزش جامعه خود، باعث اکمال عقول آن‌ها شود و آنان را به درجات کمال و تعالی و رشد برساند.

** مهریز
امام جمعه مهریز گفت: روز مبعث عید بزرگ مسلمانان و روز وحدت و اخلاق است و باید جشن های آن خیلی فراگیر و با شکوه برگزار شود.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازحمعه با تبریک مبعث به اهمیت این روز و نقش پیامبر اعظم (ص) در وحدت امت اسلام اشاره کرد و افزود: باید توسط مبلغان دینی اهداف مبعث به مردم منتقل شود.
وی ادامه داد: با بعثت پیامبر وحدت دینی در جامعه حاکم شد و ارزش های الهی و انسانی الگوی مردم قرار گرفت و شرک و نفاق ذلیل شد.
امام جمعه مهریز گفت: بزرگترین حادثه تاریخ بشر قطعا مبعث است که خداوند در سوره جمعه به تفصیل به اشاره کرد و مردم را به پیروی از دین مبین اسلام و مبارزه عملی با کفار دعوت می کند.
محی الدینی همچنین به روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: ارتش تحت زعامت مقام معظم رهبری و اهداف کشور وظایف خود را در جامعه و مرزها انجام می دهد.

** اردکان
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان گفت: ارتش ، سپاه و نیروهای مسلح خادم مردم هستند .
وی با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی است، افزود: ارتش ، سپاه و نیروهای انتظامی امروز نقشی مستقیم و تاثیر گذاری در حفظ امنیت دارند و باعث افتخار هستند.
وی اضافه کرد: زمانی ارتش در خدمت دربار و برده طاغوت بود اما امروزه ارتش ، سپاه و نیروهای مسلح خادم مردم هستند و حافظ امنیت کشور و مردم که انصافا حتی منتقدین به این نظام و حکومت اقرار می کنند که امنیت در جایگاه بالایی قرار گرفته است .
شاکر اظهار داشت : مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با مسئولان اعلام کردند که همه ما احتیاج به تغییر قلب داریم .
وی بیان کرد : فرق نظام با دیگر نظام ها این است که چهار چوبش بر مبنای توحید و احکام شریعت اسلام بنا شد لذا افرادی که در این نظام مسئولیت دارند باید اهل تدین باشند و اهل ایثار و خدمت به مردم باشند و اینها را برای خود ارزش بدانند و خدایی ناکرده نباید امور دنیوی و مادی برای آنها ارزش بشود .
خطیب جمعه اردکان افزود : این فکر و تفکر و فرهنگ در میان همه مردم بخصوص مسئولان رواج پیدا کند که ارزش ها این موارد است و بقیه آمد و رفت ها اگر چه سر و صدایی دارد تمام می شود مثل یک خواب و خیال به پایان می رسد.
وی ادامه داد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری اشاره کردند که تعرض به حریم داخلی و خصوصی مردم حرام شرعی است و با صراحت بیان کردند و در قانون اساسی هم بیان شده است مسئولان و قوانین اجازه وارد شدن به حریم خصوصی مردم را ندادند و نخواهند داد اینها تبلیغات است .
امام جمعه اردکان گفت : دشمنان می خواهند مجموعه های ارزشی نظام را مانند سپاه و سربازان گمنام امام زمان را زیر سئوال ببرند و به گونه ای ترویج کنند که اینها در حریم خصوصی مردم دخالت می کنند در حالی که می بینیم دشمنان ما با استفاده از شبکه های مجازی و ترویج فضای مجازی خاص بسیاری از حریم ها و خطوط قرمز نظام و مردم ما را شکسته اند وارد فضاهای خاص شدند و اینها نباید فراموش بشود .
شاکر تصریح کرد : مردم باید متوجه شوند که فضا به گونه ای باشد که حرف دشمن تاثیرش از حرف خودی بیشتر نباشد، گاهی آنچنان تبلیغات و فضای سوء ظن در میان مردم ایجاد می کنند که مردم به خبر رسانه خارجی توجه و به مسئول خودی توجه نمی کنند این خطر است مردم ما باید هوشیار باشند .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7540/ 9877/ 7541 /7544 / 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.